Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@16:28:59 GMT

هشدار فائو درباره هجوم دوباره ملخ ها از جنوب ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۰۳۵۸

هشدار فائو درباره هجوم دوباره ملخ ها از جنوب ایران

سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) هشدار داد تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و جنوب ایران به شدت جدی است. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) هشدار داد تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و در جنوب ایران به شدت جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بارندگی های خوب در فصل زاد و ولد ملخ ها در دو سمت دریای سرخ در شاخ آفریقا و در جنوب ایران باعث افزایش تعداد این ملخ ها شده است.

 گله های ملخ در حال شکل گیری در اتیوپی و شمال عمان هستند و چندین گله هم احتمالاً در دسامبر از مناطق هند و پاکستان می رسند. مهاجرت این گله ها احتمالاً به سمت جنوب غرب پاکستان، جنوب ایران و شمال عمان ادامه خواهد یافت.

 عملیاتهای کنترل گله ملخ ها در پاکستان و هند بر روی 95040 هکتار از زمین ها در نوامبر انجام شده است. اتیوپی، اریتره و یمن هم اقداماتی  در زمینهای کشاورزی خود انجام داده اند. فائو هشدار داد این کشور ها باید هوشیار و آماده باشند.

 شرایط در مناطق غربی آرام تر است چون تولیدمثل در مقیاس کمتری در بخش هایی از شمال منطقه «ساحل»  انجام شده است.

یک ملخ بالغ می تواند روزانه به اندازه وزن بدن خود که حدود 2 گرم است مصرف کند و گله های ملخ می توانند تا 150 کیلومتر را در یک روز پوشش دهند. طبق گزارش فائو، یک گله کوچک ملخ روزانه غذای 35 هزار نفر را می خورد.

هشدار فائو درباره تأثیر تغییرات اقلیمی بر امنیت غذاییکمک فائو به ایران برای مدیریت خشکسالی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

 انتهای پیام/152

R7586/P1012122/S7,83,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم) طرز تهیه اتلاما، پیتزای سنتی و محبوب پاکستانی‌ها (فیلم) طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • هجوم عجیب برای خرید طلا
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)