Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یک میلیون نفر در ایران از رادیوداروهای صنعت هسته‌ای استفاده می‌کنند و ۱۹۰ مرکز درمانی نیز از این داروها بهره‌مند هستند.

علی اصغر زارعان امروز شنبه ۱۶ آذر در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کرج با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان انرژی اتمی تجاری‌سازی دستاوردهاست، گفت: یکی از بحث‌های مهم در این زمینه، تجاری‌سازی حوزه آب سنگین است که در این بخش توانمندی و پتانسیل ملموسی در این نمایشگاه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، زارعان با اشاره به اینکه هدف از تجاری‌سازی در سازمان انرژی اتمی، رفع نیازهای داخلی است افزود: امروز تجاری‌سازی علم را در کشور به خوبی می‌توان لمس کرد.

این مسئول از رونمایی دستاوردهای جدید هسته‌ای کشور در ۲۰ فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: ۵۰ دستاورد جدید برای این روز انتخاب شده که دستگاه‌های جدید سانتریفیوژ و آب سنگین در حوزه نیروگاهی از جمله این دستاوردهاست.

وی با بیان اینکه چرخه سوخت بومی کشور برای رفع نیازهای داخلی و رسیدن به قله‌های موفقیت علم و فناوری در حال گردش است گفت:  چرخه بومی کشور با استفاده از دانش بومی و منابع داخلی فعال می‌شود.

زارعان تصریح کرد: عصبانیت دشمنان هم از جهت بومی بودن چرخه سوخت در ایران است.

این مسئول ادامه داد: این نمایشگاه برپا شده تا اقشار مختلف به خصوص جوانان بدانند کشور برای چه چیزهایی مقاومت می‌کند و با دستاوردهای علمی آشنا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی خبرهای خوشی از اراک خواهیم شنید که اتفاق بزرگی است، افزود: راکتور اراک سال آینده فعالیت‌های جدیدی را در دستور کار قرار خواهد داد.

زارعان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با استفاده از صنعت هسته‌ای در بخش دارویی و پزشکی اشاره و اعلام کرد: یک میلیون نفر در ایران از رادیوداروهای صنعت هسته‌ای استفاده می‌کنند و ۱۹۰ مرکز درمانی نیز از این داروها بهره‌مند هستند.

‌معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان با اشاره به دیگر کاربردهای صنعت هسته‌ای در بخش‌های مختلفی چون کشاورزی و ... گفت: اخیراً قراردادی برای تحویل ۵۰ دستگاه سانتریفیوژ با سازمان انتقال خون بسته شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفترغرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ از چند ماه پیش در سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شد، گفت: هدف اصلی و مهم اکسپو نشان دادن توانمندی‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی است. واحدهای تولیدی و صنعتی که توانایی تولید صادراتی دارند شرکت‌های بازرگانی، مراکز تجاری و سازمان‌های دولتی می‌توانند از ظرفیت‌های اکسپو برای انتقال توانمندی‌های صادراتی ایران بهره بگیرند.

وی با اشاره به استقبال ۱۳ کشور حوزه غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴، افزود: عباس علی آبادی وزیر صمت در اجلاس وزرای اقتصادی WTO از بسیاری از وزرای شرکت‌کننده در این اجلاس دعوت کرد. همچنین برای بسیاری از مقامات دولتی، وزرای اقتصادی و معاونان آنها، رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف نیز دعوتنامه ارسال شد.

ربیهاوی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از کشورهای غرب آسیا پذیرش داشتیم که به نظر می‌رسد در روزهای آینده این آمار به ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر برسد. حضور این افراد در اکسپو ایران بدون تردید در تعاملات تجاری منطقه‌ای ما مؤثر خواهد بود.

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کدام گروه کالایی بیشتر مورد استقبال شرکت‌کنندگان این رویداد قرار می‌گیرد، گفت: اطلاعات و گزارش‌های سفارتخانه‌ها و رایزنان بازرگانی و ترکیب هیأت‌های تجاری نشان می‌دهد که دو گروه کالایی مواد غذایی و مواد ساختمانی در اولویت توجه تجار خارجی قرار خواهند گرفت.

ربیهاوی با اشاره به اقدامات انجام شده پیش از برگزاری اکسپو ۲۰۲۴، افزود: خدمات ارائه شده به شرکت‌کنندگان، زمان برگزاری همایش‌ها و جلسات B۲B از سوی دفتر غرب آسیا رصد می‌شود. همچنین تعامل با مجریان برگزاری این رویداد مناسب است و امیدواریم با یک کار تیمی برنامه‌ریزی شده کار را با بهترین شکل ممکن جلو ببریم.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد از توان و ظرفیت اتاق‌های مشترک ایران و سایر کشورها نیز بهره گرفتیم علاوه بر این مراکز تجاری در اجرا نیز به میدان آمده‌اند.

ربیهاوی بیان کرد: بدون تردید انعقاد قرارداد در ایران اکسپو ۲۰۲۴ خواهیم داشت چراکه تعطیلات نوروز و ماه رمضان در خرید تجار خارجی وقفه ایجاد کرد. من بر این باورم که این رویداد می‌تواند در صادرات خارجی ایران تحول بزرگی ایجاد کند.

کد خبر 6086708 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد