Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای مختلف نشان می‌دهد با حضور حسابرسان داخلی، فساد در دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مراسم روز حسابدار بر لزوم حفظ استقلال جامعه حسابداران و حسابرسان تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران دکتر فرهاد دژپسند با ابراز خشنودی از حضور همزمان حسابداران و حسابرسان بخش های خصوصی و عمومی در این همایش که با محوریت "انضباط مالی، شفافیت و پاسخ گویی" برگزار شد، تاکید کرد: حسابداران بخش خصوصی نباید دولت را در مقابل خود تلقی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر جامعه حسابداران و حسابرسان به تصمیمی کارشناسی رسیدند باید پای حرف خود بایستند اما اگر بخواهند تصمیمات خود را به منافع صنفی یا سیاسی گره بزنند به طور قطع استقلال‌شان آسیب خواهد دید.

دژپسند از جامعه حسابداران و حسابرسان به عنوان حلقه‌ مفقوده‌ای در جامعه تخصصی کشور یاد کرد و گفت: تا کنون به نقش جامعه حسابداران در شفافیت و پاسخگویی، سالم سازی و حکمرانی خوب توجه لازم نشده است و این در حالی است که حسابداران و حسابرسان نقش بسیار پراهمیتی در این حوزه ها دارند.
وی ادامه داد: با مشاهده برخی گزارش ها از بروز نابسامانی ها و فساد های مالی، به این موضوع پی می‌بریم که این پدیده نامیمون به دلیل عدم توجه به جایگاه حسابداران در سلسله مراتب اداری رخ داده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امضای یک حسابدار باید به گزارش‌ها اعتبار ببخشد و اگر غیر از این باشد، حتما یک جای کار ایراد دارد، افزود: جامعه حسابداری اگر می خواهد به کارکرد و جایگاه واقعی خود دست پیدا کند، باید گزارش های تولیدی آنان از چنان قدرت، اعتبار و اطمینانی برخوردار باشد که جای هیچ تردیدی باقی نگذارد.
دژپسند با تاکید بر اینکه اولین لازمه تحقق این امر، استقلال حرفه ای است، گفت: استقلال حرفه‌ای لزوما به معنای مواجهه با دولتی‌ها و رقبا نیست، بلکه گفتن حق، حتی در زمانی است که خلاف منافع خود یا هم‌صنفی‌های خود باشد.
وی با بیان اینکه درخواست من از سازمان حسابرسی، داشتن استقلال حرفه‌ای است، گفت: خوشبختانه این روحیه امروز در سازمان حسابرسی وجود دارد و تجربه نشان داده است که مسئولان این سازمان، ذره‌ای از نظرات کارشناسی خود کوتاه نمی‌آیند.
وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید چند ساله خود بر لزوم حضور کمیته حسابرسی داخلی در شرکت ها و دستگاه های خصوصی و دولتی تصریح کرد: حسابرسی داخلی می‌تواند ‌نقش کلیدی در ارتقای کارایی و اثربخشی گزارشگری‌های مالی ایجاد کند.
وی افزود: البته ممکن است عده‌ای از حسابرسان، وجود کمیته‌های حسابرسی داخلی را رقیب کاری خود تلقی کنند اما حقیقت آن است که استقرار این کمیته ها می‌تواند بسترساز نقش حسابرسان و حسابداران در همه دستگاه‌ها باشد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: آمارهای مختلف نشان می‌دهد با حضور حسابرسان داخلی، فساد در دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید از پویایی این کمیته ها و نهادینه شدن آن در دستگاه‌ها استقبال کرد.

وی گفت: ما به شما حسابداران به عنوان فرشته‌های نجات نگاه می‌کنیم و شما را دلسوز، هوشیار و عادل می‌دانیم.

دژپسند اظهار داشت: امروز وقتی حرف از فساد مالی زده می‌شود، باید این حس مطالبه‌گری در مردم وجود داشته باشد که حتما از جامعه حسابداران به خوبی استفاده نشده که شاهد چنین فساد مالی هستیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر نقش حسابداران در بودجه‌ریزی کشور گفت: در حال گذار از بودجه ریزی سنتی به سمت بودجه ریزی عملیاتی هستیم و بهترین گروهی که می‌توانند در استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی کمک کنند حسابرسان و حسابداران هستند.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار صنعت بیمه بعد از گذار از یک دوره می‌تواند به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود بالاترین جذب سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه در نظام بانکی کشور جهش دوم در توسعه CNG تقدیر رییس جمهور از اقدامات اثر بخش بانک سپه در پروژه ملی ادغام نامه رئیس اتاق ایران به رئیس سازمان بورس دایی پیشنهاد تراکتور را رد کرد یکی مثل برانکو که برانکو نیست! راه اندازی کانال بانک ملت در اپلیکیشن روبیکا ۲۰۱۹؛ سال شکوفایی خودروهای الکتریکی هواشناسی استان البرز: جاده چالوس یخ می زند بازگشت نعمتی و عالیشاه به تمرینات پرسپولیس راهکارهای خروج تراکتور از بحران کاركنان شايسته تقدير صنعت بیمه معرفی شدند صنعت بیمه می‌تواند به روند توسعه و رفاه جامعه کمک کند صندوق نوآوری و شکوفایی ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان است خطر تعطیلی واحدهای تولیدی شمش فولاد فردا بودجه ۹۹ تقدیم مجلس می شود + جزئیات تمبر" هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد " رونمایی شد آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها وضع عوارض جهانی بر تجارت دیجیتال از هفته آینده پربیینده ترین ها پربحث ترین ها رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی مرغ در سراشیبی قیمت آخرین آمار معترضان به عدم دریافت حمایت معیشتی| ثبت نام اول دی کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تولید نفت اوپک در آستانه نشست ۱۷۷ کاهش یافت ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟ ثبت نام محصولات ايران خودرو صرفا از طريق سايت اينترنتي فروش معتبر است دامپینگ «بلک فرایدی» در بازار پوشاک ایران صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی