Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:34:39 GMT

عکس/ ثبت نام وزیر اسبق آموزش و پرورش در انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۰۲۱

حسین مظفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین حسین مظفر مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول ضمن تبریک روز معلم گفت: دانش‌آموزان در مدارس زبان را یاد نمی‌گیرند به همین علت باید زیرساخت‌های آموزش زبان در مدارس باید قوی شود.
وی با بیان این که دو اقدام در دولت سیزدهم اجرایی شده؛ افزود: در دولت سیزدهم سند ۲۰۳۰ که از خارج برای آموزش و پرورش  دیکته شد از بین رفته است. همچنین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و در حال اجراسازی است البته ما تا اجرا سازی این سند فاصله داریم.
وی افزود: برای اجراسازی سند باید نقشه آن طراحی شود که در دولت سیزدهم این نقشه به وسیله وزیر آموزش و پرورش تهیه شده است.  

او با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم سند تحول بنیادین را تصویب کرده؛ تصریح کرد: سند باید هر روزه و کل آن اجرایی شود و تصویب آن توسط شورای عالی فرهنگی باعث می‌شود تمام دستگاه‌ها به کمک این وزارتخانه آمده و جریان ملی رخ دهد.
او ادامه داد: از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۱۲ نقشه راه و شاخص‌هایی برای این سند ساخته شده است. معلم، زیرساخت موفقیت‌های کشور را آماده می‌کند.
صحرایی با بیان اینکه حجم کتب درسی کاهش پیدا کرده و تغییراتی ایجاد شده اظهار کرد: موضوع کتاب درسی امری بسیار پیچیده است چراکه باید به مقتضیات زیادی توجه کرد. آن چیزی که در حال حاضر آغاز شده  تهیه چارچوب شایستگی‌های پایه عمومی است و راهنمای درس‌ها بر همین مبنا طراحی شده است.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تغییرات کتب درسی در اول ابتدایی ایجاد شده  و در سال‌های آینده برای دیگر دایره‌های ابتدایی نیز تغییر می‌کند؛ تصریح کرد: مبنای این چارچوب تفکر و تعقل، هویت اسلامی، خودشناسی، خودباوری، استقلال و پیگیری مهارت است. در سال آینده پس از اعتبار سنجی به طور محدود اجراسازی شود.

او با بیان اینکه حجم کتب درسی تغییر پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: جدول دروس و جدول زمانی باید تغییر پیدا کند و برای دروس تربیت بدنی و پرورشی زمانی بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای کتب درسی در متوسطه دوم مفهوم سازی شده چرا که نمرات متوسطه دوم در کنکور موثر است. تعداد زیادی از کتب درسی مفهومی هستند البته برخی از کتاب‌ها باید اصلاح شده و به همین علت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درصدد برای تغییر این کتاب‌ها است.  

 وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۹/۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم وارد هنرستان‌ها شده‌اند. در برنامه هفتم این آمار به ۵۰ درصد می‌رسد. طبق آئین‌نامه هر دانش آموز متوسطه یک مهارت را در مدرسه یاد می‌گیرد.

صحرایی ادامه داد: آمایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و آینده است که برنامه‌های تفضیلی آن انجام شده و از مهر تغییرات آن شروع می‌شود. 
او ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ رهبر انقلاب از دانشگاه فرهنگیان بازدید کردند و فرمودند وزارت آموزش و پرورش در حال بازنشستگی است و باید این مشکل رفع شود.
وی افزود: از سال ۹۸ با شیوع کرونا کمبود نیرو معلم بیش از پیش شده به طوریکه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار کمبود معلم داشت. به همین علت ما باید این کمبود نیرو را رفع می‌کردیم و از همین رو آزمون‌های  استخدامی را برگزار کرده‌ایم.
او ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تاریخی‌ترین و کیفی‌ترین جذب معلم را داشته‌ایم به طوری که ۷۲ هزار نفر وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
وی افزود: امسال کنکور تربیت معلم را برای جذب معلمان و دبیران برگزار کرده‌ایم  که نتایج آن آخر اردیبهشت اعلام شده و داوطلبانی که در این کنکور قبول شدند پس از مصاحبه آموزش‌های لازم را میبینند و وارد کلاس درس می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اسفند سال گذشته  آزمون جذب آموزگاری برگزار و نتایج آن اعلام شده است. ما دو آزمون جذب دبیر، جذب مربی ورزش و مشاور در ۲۸ اردیبهشت و ۲۱ اردیبهشت پیش رو داریم.

او ادامه داد: یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش در معاونت پرورشی کمبود نیروی انسانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال