Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@19:50:50 GMT

شورای عالی مسجد در همدان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۵۶۴

شورای عالی مسجد در همدان تشکیل شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تشکیل مرکز جامعی که تمام فعالیت‌های مسجد در آن مدیریت شود، بیان کرد: باید شورای عالی مسجد در استان تشکیل شود که تمام برنامه‌ریزی‌های مسجد در آنجا مدیریت شود و کانون نیز ذیل آن باشد.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، شنبه 16 آذر ماه نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان، اظهار کرد: از اهمیت مسجد همان بس که اولین پایگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ترویج فرهنگ اسلامی را در گرو توجه به مساجد دانست و افزود: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جوار مساجد هستند در بازسازی فرهنگی مسجد تاثیرگذاری و نقش مهمی دارند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ادامه داد: امیدواریم این جلسات زمینه‌ای را فراهم کند که در احیاگری و آباد کردن مساجد و فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار باشد.
شعبانی با تاکید بر تشکیل مرکز جامعی که تمام فعالیت‌های مسجد در آن مدیریت شود، بیان کرد: باید شورای عالی مسجد در استان تشکیل شود که تمام برنامه‌ریزی‌های مسجد در آنجا مدیریت شود و کانون نیز ذیل آن باشد.
وی بیان کرد: هیأت امنا، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید زیرمجموعه شورای عالی مساجد باشند، این کار برای منسجم کردن تمام فعالیت‌ها ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند به عنوان زبان روز خانواده‌ها در محلات باشند خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های فرهنگی در مسجد می‌توانند موثر بوده و خیلی از مسائل را حل کنند.
شعبانی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با زبان روز می‌توانند با خانواده‌ها ارتباط بگیرند و در آن محله فعالیت‌های شاخصی در جهت جذب نسل جوان به مساجد انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مسجد کانون مساجد کارکرد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند