Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@10:00:09 GMT

شفافیت، لازمه مبارزه با مافیای صنعت خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۸۲۵

شفافیت، لازمه مبارزه با مافیای صنعت خودرو

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: این حوزه از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و اگر قرار باشد کار صحیحی در این راستا انجام شود ابتدا باید پیچیدگی‌های موجود تسهیل شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار باشد در مجلس یا دیگر نهاد‌های نظارتی کار صحیحی در این راستا انجام شود مقدمه‌ای به نام شفافیت لازم است، بدین معنا که سازمان مورد نظر برای بررسی تخلف ابتدا باید شفاف باشد تا بعد از شفافیت بتوان با تخلفات احتمالی برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی داداشی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازی و فرایند تولید صنعتی کشور از شفافیت برخوردار نیست گفت: این صنعت ابتدا باید شفاف سازی شود و لازم است موانع توسعه و نوگرایی کردن این صنعت رفع شود تا پس از آن به مبارزه با تخلفات بپردازیم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر هر اقدامی که در راستای مبارزه با تخلفات انجام شود مقطعی و همانند مسکن خواهد بود تصریح کرد: این روش‌ها درمان نیستند، برای درمان حوزه صنعت، باید شفاف سازی صورت گیرد و یک فرایند اساسی برای آن تعریف شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی درخصوص نحوه برخورد با پرونده یک قطعه ساز بزرگ کشور با تاکید بر لزوم متوقف نشدن خطوط تولید این واحدتولیدی گفت: رویه دستگاه قضایی مبنی بر عدم توقف خطوط تولید رویه بسیار خوبی است و اگر برای خطوط تولید این قطعه ساز بزرگ که حدود ۷ هزار کارگر دارد مشکلی به وجود آمده می‌توانند برای رفع آن به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

وی با تاکید براینکه رویه رئیس دستگاه قضا عدم تعطیلی مجموعه‌های تولیدی است افزود: بنابراین می‌توان از رویه رئیس دستگاه قضا بهره ببرد تا مشکلی برای تولید مجموعه به وجود نیاید.

داداشی با بیان اینکه تولید نباید متوقف شود، مگر اینکه مجموعه‌ای شاکی خصوصی داشته باشد گفت: اگر مجموعه‌ای شاکی خصوصی داشته باشد مثلا زمین آن تصاحب و غصب شده باشد قضیه متفاوت خواهد بود، اما مجموعه‌های دولتی و نیمه دولتی و مجموعه‌های بزرگ این قابلیت را ندارند که تعطیل شوند، زیرا در صورت تعطیلی، هزاران نفر بیکار خواهند شد.

وی با تاکید دوباره براینکه رویه دستگاه قضایی عدم تعطیلی این کارخانه‌ها است اضافه کرد: در مورد مجموعه‌های خصوصی رویه دستگاه قضایی و دولت همین است که مجموعه تعطیل نشود، اما گاهی اوقات وجود شاکی خصوصی موجب تعطیلی می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص انتشار اخبار تخلفات انجام شده دربرخی واحد‌های تولیدی هم گفت: به دلیل حساسیتی که برای ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی وجوددارد تا تخلف محرز و ثابت و رای دادگاه صادر نشده است، نباید نام این واحد‌های تولیدی در رسانه‌ها منعکس شودو پس از اثبات تخلف نیز این اعلام، نیازمند رای دادگاه است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کمسیون اصل 90 خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسن درستی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به ارومیه می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: انهدام یک باند زن و شوهری مواد مخدر در تهران

وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و هماهنگی های قضایی و رصد مسیرهای تردد، خودروهای مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با عملیات ضربتی پلیس، خودرو متهمان در مسیر ارومیه - تبریز توقیف و در بازرسی از آنها ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی ادامه داد: در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و ۶متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر: 1229497 برچسب‌ها مواد مخدر

دیگر خبرها

  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است