Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:28:04 GMT

بیش از ۱۴۰ هزار قربانی سرخک در جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۹۶۸

بیش از ۱۴۰ هزار قربانی سرخک در جهان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تازه‌ترین برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۸ در نقاط مختلف جهان بیش از ۱۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری سرخک فوت کرده‌اند. این مرگ و میر‌ها به دلیل افزایش ناگهانی موارد ابتلا به سرخک در جهان بوده که در تمامی مناطق با همه‌گیری فاجعه‌باری همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری در کودکان زیر پنج سال بوده است. نوزادان و کودکان با بیشترین خطر ابتلا به بیماری سرخک روبرو هستند که می‌تواند با عوارض جانبی از جمله ذات‌الریه و انسفالیت (التهاب مغز)، همچنین معلولیت‌های طولانی مدت، آسیب مغزی، نابینایی و ناشنوایی همراه باشد.

به گفته «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، این حقیقت که یک کودک به خاطر بیماری‌های قابل پیشگیری از طریق واکسیناسیون، جان خود را از دست می‌دهد نشان‌دهنده عدم موفقیت بشر در حفاظت از آسیب‌پذیرترین کودکان جهان است. برای نجات جان هر انسان باید برخورداری تمامی افراد از واکسیناسیون تضمین شود که به مفهوم سرمایه‌گذاری در بخش واکسیناسیون و بهبود کیفیت خدمات درمانی است.

بیماری سرخک از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است. هرچند، میزان واکسیناسیون در جهان برای حدود یک دهه افزایشی نداشته و در سطح جهان پوشش‌دهی واکسن سرخک به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری کافی نبوده است.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: این مرد ۴۱ ساله که حدود ۲ ماه قبل توسط سگ مجروح شده بود به هیچ یک از مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود که این امر سبب ابتلای وی به هاری و در نهایت فوت او شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که ابتلای به آن صد درصد مرگ را به دنبال دارد اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان، به سادگی قابل پیشگیری است.

وی گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات بایستی بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست و شو داد و به نزدیک ترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کرد.

نهبندانی با بیان این که سال گذشته حدود ۲۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد معادل ۷۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و پنج هزار و ۴۱۱ مورد معادل ۲۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط گربه‌ها بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت نیز آزمایش ۱۲۴ مورد هاری در سگ و ۱۳ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

وی با بیان این که در ایران بیش از ٩۰ درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود گفت: باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خودداری کنند و هنگام درگیری ۲ حیوان برای جداسازی آن‌ها اقدام نشود زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

کد خبر 6100308

دیگر خبرها

  • با دوری از این ۱۵ عامل به زوال عقل زودرس در جوانی دچار نمی‌شوید
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته