Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم وضعیت آبرسانی به روستاهای این استان را مطلوب ارزیابی کرد.

محمد احمدی جبلی، در خصوص وضعیت تامین آب روستاهای استان اظهار داشت: از مجموع ۱۵۲ روستای استان قم تقریبا ۱۳۸ نقطه روستایی در پنج بخش مرکزی، کهک، سلفچگان، جعفرآباد و خلجستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که از محل آب انتقالی به استان، چاه‌ها، قنات‌ها و چشمه‌های سطح استان تامین آب می‌شوند و سایر روستاهای استان با توجه به جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار و یا درخواست اهالی تحت پوشش شرکت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی جبلی با اشاره به بهره‌مندی تعداد ۶۳ روستا از مجموع ۱۳۸ روستای تحت پوشش شرکت از محل آب انتقالی گفت: از مجموع حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب تولیدی سالانه، برای روستاهای استان حدود ۶ تا ۸ میلیون متر مکعب از محل آب انتقالی به استان تامین می‌شود که از نظر پایداری و کیفیت در وضعیت مطلوب است.

وی از افتتاح پروژه آبرسانی به چهار روستای بخش کهک تا پایان سال ۹۸  خبر داد و گفت: از مجموع ۱۷روستای تحت پوشش بخش در کهک تعداد ۱۰ روستا از محل آب انتقالی و سایر روستاهای تحت پوشش از چاه‌ها و قنات‌های سطح بخش تامین آب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در ادامه از عملیات آبرسانی به ۱۸ روستای بخش مرکزی استان قم هم سخن گفت و تصریح کرد: ۳۳ روستای بخش مرکزی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که از این تعداد ۲۸ روستا از محل آب انتقالی و سایر روستاهای تحت پوشش از منابع زیرزمینی تامین آب می‌شوند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: پروژه آبرسانی به مجتمع‌های روستایی استان در بخش مرکزی در حال اجرا بوده که با اجرای آن، آبرسانی به دهستان قمرود از توابع بخش مرکزی تکمیل خواهد شد. همچنین در نظر است که بخشی از روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار بخش نیز با اجرای یک پروژه مشارکتی در قالب اقتصاد مقاومتی آبرسانی شوند که هدف از اجرای پروژه مذکور آبرسانی به روستاهای محروم حاشیه جاده قدیم قم- تهران است که به‌رغم جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار آنها، در برنامه تامین آب قرار گرفته‌اند.

احمدی جبلی با اشاره به آبرسانی ۲۲ روستای بخش جعفرآباد نیز گفت: ۲۸ روستای بخش جعفرآباد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و تعداد ۲۲ روستا از طریق یک مجتمع آبرسانی موسوم به مجتمع شهید علیمحمدی تامین آب می‌شوند که منابع تامین آب مجتمع شامل سه حلقه چاه با ظرفیت تولید حدود ۶۵ لیتر برثانیه است و با توجه به مطالعات انجام شده نیاز به حفر یک حلقه چاه به ظرفیت حداقل ۳۰ لیتر برثانیه برآورد شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده مراحل اخذ مجوز حفر و تجهیز چاه جدید در حال اتمام بوده که با صدور مجوز و اجرای پروژه مشکل چندین ساله مجتمع مرتفع خواهد شد؛ سایر روستاهای بخش جعفرآباد نیز از محل منابع زیرزمینی محلی تامین آب می‌شوند و آبرسانی به آنها در حد مطلوب است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع ۳۴ روستای تحت پوشش  در بخش سلفچگان تعداد ۲۵ روستا از محل آب انتقالی و سایر روستاهای تحت پوشش از چاه‌ها و قنات‌های سطح بخش تامین آب می‌شود که با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت آبی روستاهای این بخش در حالت مطلوب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان قم افزود: تعداد ۳۶روستای تحت پوشش در بخش خلجستان از منابع محلی تامین آب می‌شود که با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت آبی روستاهای بخش در حالت مطلوب قرار داشته و آبرسانی به یک روستای بخش خلجستان نیز در سال جاری در دستور کار شرکت آبفار قرار دارد.

احمدی جبلی در پایان تاکید کرد: از مجموع حدود ۵۶ هزار و ۴۷۰ نفر جمعیت روستایی استان تعداد ۵۴ هزار و ۲۳۶ نفر تحت پوشش شرکت آبفار قم قرار دارند که پوشش ۹۶ درصدی جمعیت را نشان می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی خاطرنشان کرد: با توجه به میانگین کشوری روستاهای تحت پوشش آب شرب بهداشتی، استان قم از جایگاه مطلوبی برخوردار است و با اجرای مجموع پروژه‌های در حال اجرا تا سال آینده درصد روستاهای تحت پوشش استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خبر داد و گفت: باید تنش آبی را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در کار گروه تنش آبی خراسان شمالی اظهار کرد: پروژه‌ی آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه تکمیل شد.

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری در خصوص تنش آبی و رفع آن گفت: در حوزه آب شرب روستایی دارای تنش آبی هستیم که باید با حمایت مناسب، این تنش آبی مدیریت شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این استان در دست اقدام دارد رفع تنش آبی است که در چهار مجتمع روستایی در حال اجراست.

رشیدی گفت: مقرر شد کمیته فنی استان تشکیل و پروژه‌های تنش آبی مورد ارزیابی قرار گیرد و بعد از جمع بندی کمیته فنی و برآورد هزینه، دستگاه‌های متولی و تخصصی به دنبال جذب اعتبارات مورد نیاز باشند تا در اجرای پروژه‌ها تسریع شود.

سردار مجید رضا حسن زاده، جانشین فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در این جلسه به سختی کار در استان خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: با وجود همه مشکلات تلاش‌های خوبی انجام شد و امیدواریم امسال با انجام اقدامات نهایی بهره‌مندی مردم در حوزه آب صورت گرفته و روستا به روستا وارد مدار پایدار آب شده و تنش آبی برطرف شود.

کد خبر 750194

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان