Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@16:39:53 GMT

دستاوردهای علمی کشور را دست کم نگیریم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۷۶۹

دستاوردهای علمی کشور را دست کم نگیریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:‌ «نباید دستاوردهای علمی امروز کشور را دست کم بگیریم و استاد و دانشجو باید در کنار هم زنجیروار با دفاع از کیان خود آینده‌ای روشن را برای کشور رقم بزنیم.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، جهانشیر امینی ظهر امروز در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مورد جایگاه دانشجویان در سازندگی اظهار کرد: «4 میلیون دانشجو در کل کشور وجود دارند که 25 درصد این دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری شاغل به تحصیل هستند و این ظرفیت بزرگی برای نیل به اهداف سازندگی و خلق دانش و استقلال علمی، اقتصادی و فرهنگی است که به‌طور قطع شتاب رشد علمی کشور را سبب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی جایگاه فعلی کشور را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: «اکنون 21 دانشگاه کشور ما جزء بهترین دانشگاه‌های دنیاست و رشد علمی ما نیز 11 درصد متوسط جهانی بوده؛ این در حالی است که قدمت دانشگاه‌های کشور ما به صد سال هم نمی‌رسد و بسیاری از دانشگاه‌های غربی قدمتی بین 700 تا 900 ساله دارند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به توجه نداشتن صحیح به علم و دانش در دوران قاجار و رژیم پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: «حکام قاجار و رژیم سرسپرده پهلوی در 100 سال گذشته بهای چندانی به مسئله علم و دانش نمی‌دادند و آنچه دستاورد علمی ما محسوب می‌شود بدون شک در 40 سال اخیر و پس از انقلاب اسلامی جامه عمل پوشیده است.»

امینی توانمندی و ظرفیت‌های دانشگاهی امروز ایران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: «امروز در بخش‌های مختلف پزشکی، اقتصادی، بیولوژی، کشاورزی و فنی و مهندسی سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی داریم و در گام دوم انقلاب به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه اصلی کشور به دانشجویان و جوانان سپرده شده و قطعاً با این توان بالا آینده‌ای روشن در انتظار ماست.»

برنامه‌های روز دانشجو در واحد کرمانشاه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز اظهار کرد: «هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت شأن و منزلت دانشجویی و جایگاه ارزشمند آن در آینده کشور و تولید است و به فرموده مقام معظم رهبری دانشجو می‌تواند رکن پیشرفت جامعه تلقی شده و سرمایه اصلی هر جامعه محسوب می‌شود.»

مریم اسلام‌پناه مهم‌ترین برنامه‌های روز دانشجو در واحد کرمانشاه را قدردانی از دانشجویان نمونه حوزه آموزش، فرهنگی و ورزشی، نشست صمیمانه با دانشجویان خوابگاه بنت الهدای واحد کرمانشاه، اکران فیلم سینمایی رد خون در تالار بهمن دانشکده علوم پزشکی با بلیط رایگان برای دانشجویان، و ارسال پیامک تبریک به همه دانشجویان و نصب پوستر و بنر و اهدای گل به دانشجویان اعلام کرد.

به گزارش آنا، از دیگر برنامه‌های ویژه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه قدردانی از دانشجویان نخبه و برتر با ارائه تقدیرنامه و هدیه نیز سخنرانی و ارائه نظرات چند دانشجوی نخبه بود.

انتهای پیام/4121/4062/

مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه مراسم روز دانشجو در واحد کرمانشاه

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه 16 آذر روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسرآمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویان دستگیر شده از دو هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

با گسترده تر شدن اعتراضات جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در سراسر آمریکا و افزایش تعداد تجمع های مسالمت آمیز دانشجویان، سرکوب پلیس آمریکا هم وارد مرحله ای جدید شده است.

شلیک مستقیم به سمت دانشجویان، پلیس در دانشگاه لوس آنجلس آمریکا برای برچیدن کامل تحصن، خشونت را تشدید و با گلوله های پلاستیکی به دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

تعداد دستگیری ها در این دانشگاه ایالت کالیفرنیا  بیشتر از 200 نفر اعلام شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک هم که سه شنبه شب پلیس با یورش همه جانبه چادرهای تحصن دانشجویان را برچید و براساس اعلام سی ان ان نزدیک به 400 دانشجو راهم دستگیر کرد.

باز در دو روز گذشته  پلیس 200 دانشجوی دیگر این دانشگاه را هم که در تحصن مسالمت آمیزضد صهیونیستی دو هفته اخیر این دانشگاه حضور داشته اند دستگیر کرده است.

تداوم خفقان و سرکوب در داخل دانشگاه کلمبیای نیویورک باعث شد که ده ها دانشجوی دیگر این دانشگاه در بیرون از دانشگاه تجمع کنند وآزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی صهیونیست ها را فریاد بزنند.

 پلیس در دانشگاه تگزاس هم بعد از جمع کردن چادرهای دانشجویان متحصن 17 دانشجو را هم دستگیر کرد.

در دانشگاه  نیوهمپشایر هم اوضاع همین گونه بود. پلیس با خشونت به چادرها حمله و پرچم های فلسطین را جمع کرد و 12 دانشجو را هم دستگیر کرد. داوید فلدمن خاخام یهودی ضد صهیونیست که در یکی از تجمع های دانشجویان آمریکا حضور پیدا کرده ، آنان را دانشجویان شجاعی توصیف می کند که توانسته اند در برابر جریان تبلیغاتی صهیونیسم جهانی قدعلم کنند.

 در دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکاهم پلیس 12 نفر را بازداشت کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر خود درباره این اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان اعلام کرد در سیاست دولت آمریکا مبنی برحمایت کامل از رژیم صهیونیستی  تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد