Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی عربی به بحران فعلی این کشور، ایران و سوریه پرداخت و اعلام کرد، بحران فعلی در لبنان بسیار خطرناک است و ادامه این وضعیت قابل قبول نیست.

اخبار بین الملل- وی افزود: باید دولت تشکیل شود تا جلوی فروپاشی و عقب‌رفت گرفته شود. کسانی هستند که دنبال ضرر زدن به لبنان هستند بویژه آمریکا  که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور علنا اعلام کرد، نمی‌خواهد حزب‌الله را در دولت و صحنه سیاسی لبنان ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ قاسم ادامه داد، حزب‌الله بخشی از ملت لبنان است و آمریکا از مداخلات خود در امور لبنان دست بردارد. برای حزب‌الله مهم نیست که آمریکا و انگلیس چگونه به این جنبش می‌نگرند، آنچه برای حزب‌الله مهم است دید ملت لبنان است.

وی تصریح کرد: آمریکا، بریتانیا و اسرائیلِ اشغالگرِ تجاوزگرِ جنایتکار، مواضعی سیاسی علیه حزب‌الله اتخاذ کرده‌اند و آن را در لیست تروریسم قرار داده‌اند، این بدان معنا نیست که آن برحق هستند.

معاون حزب‌الله سپس گفت: پیروزی‌هایی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم از پیروزی بر اسرائیل و آزادسازی جنوب لبنان گرفته تا پیروزی بر داعش با آزادسازی شرق لبنان و نیز کمک به آزادسازی سوریه، همگی دستاوردهای بزرگی است که حزب‌الله و محور مقاومت آن را ثبت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: آمریکا و بریتانیا رهبران تروریسم در جهان هستند زیرا آن اصلاح نمی‌شوند و منافع ملت‌ها را در نظر نمی‌گیرند.

شیخ قاسم درباره ایران گفت: ما انکار نمی‌کنیم که بخشی از محور مقاومت تحت هدایت ایران هستیم زیرا ایران مسایل مربوط به حقوق ملت‌ها را مطرح و از مقاومت حمایت می‌کند و به آزادسازی فلسطین اعتقاد دارد. ما افتخار می‌کنیم در محوری قرار داریم که برای منافع ملت‌های منطقه می‌کوشد.  اما اینکه مشکلاتی در ایران به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود دارد مسأله‌ای داخلی مربوط به خود این کشور است؛ گرچه مشخص شده که آمریکا و متحدان آن به این نوع اقدامات تشویق می‌کنند زیرا نمی‌خواهند ایران ثبات داشته باشد.

وی تأکید کرد، تمام آشوب‌های کنونی در لبنان در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تمام فتنه‌ها در لبنان زیر سر آنهاست زیرا ملت لبنان خواهان فتنه و جنگ داخلی نیست بلکه می‌خواهد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و مالی حل شود.

شیخ قاسم سپس گفت، اگر رژیم صهیونیستی فکر تجاوز به لبنان را بکند مقاومت پاسخ خواهد داد و زیرا اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد.

وی گفت: هر تجاوز احتمالی اسرائیل یا آمریکا علیه ایران احتمالا تمام منطقه را شعله‌ور می‌کند و مسؤولیت بسیاری را به عامل آغازکننده تحمیل خواهد کرد علاوه اینکه عکس‌العمل‌های بسیار زیادی خواهد داشت.

شیخ قاسم جنگ با رژیم صهیونیستی در مرحله فعلی را بعید دانست زیرا در حال حاضر این رژیم با مشکلات سیاسی روبروست اما یک موازنه بازدارنده واقعی علیه رژیم صهیونیستی متشکل از حزب‌الله و دو جنبش حماس و جهاد اسلامی وجود دارد.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا حزب‌الله در کنار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در جنگ این کشور مبارزه کرد، گفت: ملت سوریه در کنار اسد بود و مشخص شد مخالفان وی اجیرشدگانی بودند که از هشتاد کشور جهان و تحت لوای داعش و النصره به سوریه آمده بودند، اینها تکفیری‌هایی بودند که توسط عربستان، امارات، آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت مالی می‌شدند.

پنج هفته از زمانی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان می‌گذرد و هنوز تکلیف دولت جدید مشخص نیست؛ قرار است دوشنبه (پس فردا) پارلنان تشکیل جلسه دهد تا نخست‌وزیر جدید انتخاب شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله سوریه سید حسن نصرالله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ساز بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد و هر افزایش تنشی مقابله به مثل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان که امروز شنبه در مراسمی در بیروت سخنرانی می‌کرد، خطاب به گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: گالانت که تهدید کرده بود هدف اصلی ما بازگردان ساکنان شمال به خانه هایشان است، بداند، با جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را بازگرداند، بلکه جنگ آنها هر چه بیشتر از آنجا دور کرده و حتی باعث خواهد شد تا ابد امکان بازگشت نداشته باشند.

به گفته شیخ نعیم قاسم، حمایت حزب الله از نوار غزه باعث شد تا برنامه‌های جنگی اسرائیل در فلسطین و لبنان چه برنامه‌های فعلی و چه آینده دچار مشکل شوند.

این مقام ارشد حزب الله که در نشست گرامیداشت فعالان جمعیت تعلیم دینی اسلامی در بیروت سخنرانی می‌کرد، افزود: هر کسی که آینده را نمی‌بیند و دشمن را نمی‌شناسد، نمی‌تواند این حقایق را درک کند که حمایت انجام شده خیرات و فوایدی فراتر از پشتیبانی از غزه داشته و حتی فراتر از لبنان است و باعث تشکیل نیروی بازدارندگی واقعی در قبال اسرائیل شده است و به اسرائیل نشان داده است که نمی‌تواند از چارچوب هایش تجاوز کند.

وی در این زمینه تاکید کرد: ابتکاراتی که در رابطه با موضوع لبنان و جنوب آن منتشر می‌شود، «اگر مبنای آن آتش‌بس در غزه نباشد ابتکار عملی نیست، چون راه‌حل از آنجا می‌‌آید».

شیخ قاسم افزود: کسانی که با ابتکاری تحت عنوان آتش‌بس در جنوب وارد صحنه می‌شوند تا به اسرائیل کمک کنند تا بتواند بر غزه تسلط بیشتری پیدا کند، این بدان معناست که از ما می‌خواهد در حمایت از دشمن اسرائیل مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل، پس اجازه دهید ابتدا جنگ در غزه متوقف شود و سپس در لبنان متوقف خواهد شد و در این رابطه خاطرنشان کرد تهدیدهای اسرائیل مبنی بر اینکه اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد، ما را بیش از پیش به صحیح بودند این رویارویی و تقابل متقاعد می‌کند و باعث می‌شود مواضع سرسختانه تری را اتخاذ کرده و خواهیم دید که تهدیدها به ضرر چه کسی خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم سپس به آنچه که در رسانه‌های اسرائیلی در رابطه با استفاده حزب الله از 3 درصد از ذخایر تسلیحاتی خود طی حدود 7 ماه گذشته از جنگ اشاره کرد و گفت، همین مقدار هم دست آوردهای عظیمی را به همراه داشت و باعث شد شهرک نشینان از مناطق خود بگریزند، اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده و ارتش آن هم دچار فرسودگی شود، در حالی که در نقطه مقابل الگوی عظیمی از پایداری و فداکاری را به منصه ظهور گذاشت.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان سپس خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر که تهدید کرده بود، هدف اصلی بازگرداندن ساکنان شمال به خانه هایشان است و دوره پیش رو سرنوشت ساز خواهد بود، گفت: امکان بازگرداندن ساکنان شمال وجود ندارد، این جنگ فقط آنها را بیش از گذشته دور خواهد کرد و شاید حتی تا ابد امکان بازگشت آنها را امکان پذیر نسازد.

در همین راستا، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ادامه تجاوزات علیه لبنان نمی‌تواند منجر به بازگشت شهرک نشینان شمال شود، بلکه توسعه جنگ می‌تواند زندگی آنها را بیش از پیش پیچیده کند.

وی از جهانیان خواست تا از خواب بیدار شده و جنگ در غزه را متوقف کنند، زیرا این کار به واقعیت نزدیک تر است.

این مقام ارشد حزب الله در سخنرانی خود همچنین خبر داد: حزب الله تصمیم دارد که به تجاوزات اسرائیل به تناسب همان اقدامات پاسخ دهد، به نحوی که هر نوعه توسعه و افزایش تجاوزگری با توسعه و گسترش پاسخ مقاومت و اقدام از سوی حزب الله و مقاومت لبنان مواجه خواهد شد و این یک تصمیم قاطع است.

شیخ نعیم قاسم در این رابطه افزود: وقتی اسرائیل یکی از برادران را در منطقه صرفند مورد حمله قرار داد، پاسخ آن با 3 پهپاد تهاجمی که مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در پایگاه شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادند، به آن پاسخ دادیم.

و در ادامه خبر داد: رسانه‌های رژیم اشغالگر از فرار 200 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شمال به داخل پناهگاه‌ها به دلیل این اقدام سخن گفتند و این فقط در رابطه با 3 پهپاد بود، پس شما تصور کنید که نتایج در صورتی که بیش از این از چارچوب‌ها تجاوز شود، چه خواهد شد.

گفتنی است این سخنرانی بازتاب خاص خود را در رسانه‌های عبری زبان داشت، رسانه‌‌هایی همچون یدیعوت آحارانوت با نقل بخشی از سخنرانی شیخ نعیم قاسم در مورد محال شدن بازگشت شهرک نشینان به شمال به تصمیم حزب الله برای مقابله به مثل در مقابل تجاوزات اسرائیل پرداختند.

شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند