Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:20:39 GMT

در هفته پژوهش به دنبال پژوهش‌های کاربردی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۸۰۴

در هفته پژوهش به دنبال پژوهش‌های کاربردی هستیم

ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال با توجه به شعار هفته پژوهش، عمدتا به دنبال پژوهش‌های کاربردی و پژوهش‌هایی هستیم که بتوانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کنند.

علی حقیقی امروز (۱۶ آذر) در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش، فرهنگسازی در پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته پژوهش از ۲۳ آذر آغاز و تا ۲۸ آذر ادامه دارد. شعار این هفته "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید" است که بیشتر به جنبه کاربردی بودن پژوهش اشاره دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: امسال با توجه به شعار هفته پژوهش عمدتا به دنبال پژوهش‌های کاربردی و پژوهش‌هایی هستیم که بتوانند مشکلات کشور را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی حل کنند و به معضلات در زمینه‌های زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بپردازند.

به گزارش ایسنا، حقیقی با بیان اینکه در برگزاری این هفته اهداف ملی و اهداف عملیاتی دنبال می‌شوند، گفت: اهداف ملی هفته پژوهش و فناوری شامل ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، تشویق فناوران استان، تبیین وضعیت موجود پژوهشی برای اشتغال و کارآفرینی، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران و خریداران دستاوردها است. این اهداف عمدتا بر جنبه‌های کاربردی پژوهش تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی، موضوع اثربخشی پژوهش بر اقتصاد و کمک به وضعیت اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: اهداف عملیاتی هفته پژوهش شامل عرضه عملکردهای مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، تجلیل از پژوهشگران، فناوران و دستگاه‌های پیشران در حوزه پژوهش، ارزیابی عملکرد پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و افزایش توجه  مسئولین استانی به فعالیت‌های پژوهشی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ و فن بازار و رونمایی از دستاوردهای جدید، از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است. نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از یکم تا سوم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا می‌شود.

حقیقی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان برتر حوزه پژوهش و برگزاری نشست‌ها و سمینارهای تخصصی و علمی در سطح دانشگاه‌های استان و در دستگاه‌های اجرایی است.

وی در پایان گفت: انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس شاخص‌هایی همچون نقش آفرینی در حل مشکلات کشور، مشارکت فعال در عرصه‌های بین‌المللی، برنامه محوری و هدفمند بودن و ثبت اختراع و اکتشاف است. همچنین برای انتخاب فناوران برتر شاخص‌هایی همچون نقش آفرینی در اشتغال و حل مشکلات، میزان فروش و صادرات محصول فناور، سطح آمادگی فناوری و میزان پیچیدگی محصول در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد