Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@15:42:37 GMT

بازگشت تعجب برانگیز دو عضو بازداشت شده شورا!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۹۹۳

بازگشت تعجب برانگیز دو عضو بازداشت شده شورا!

اواسط آذرماه امسال بود که دو عضو تعلیق شده شورای شهر پرند به پارلمان شهری برگشتند با آن‌که دادستان شهرستان رباط‌کریم معتقد است بازگشت این دو نفر وجاهت قانونی ندارد اما دیوان عدالت اداری حکم تعلیقشان را از دستور کار خارج کرده است و باید گفت که همچنان این قصه سر دراز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دوازدهم آذرماه امسال بود که خبر بازگشت دو عضو تعلیق شده به شورا رسانه‌ای شد، ما نیز بر آن شدیم پی به اصل ماجرا ببریم، به همین منظور در ابتدا مصاحبه‌ای با علیرضا طاهری نسب مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  طاهری نسب در خصوص علت بازگشت آقایان صیاد شرافت پور و محسن منافی به شورا بیان داشت: علت مربوط به دستگیری بود که درگذشته انجام‌شده و با توجه به تبرئه شدن آنها موضوع تعلیق آقایان (که به دستور دادستان محترم انجام‌شده بود) با عنایت به‌حکم دیوان عدالت اداری از دستور کار خارج شد و این‌چنین شد که این دو عضو معلق شورا فعالیت خود را از سر گرفتند.   در همین زمینه تماسی با خانم فریبا مرادپور رئیس شورا شهر پرند برقرار کردیم اما از اظهارنظر در این قضیه خودداری کرد.   سپس مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم پور دادستان رباط‌کریم داشتیم که ایشان با اشاره به انتشار خبری در خصوص بازگشت دو عضو تعلیق شده به شورا، اظهار داشت: طبق ماده هفت قانون ارتشاء ناظر به ماده سه و با توجه به صدور کیفرخواست علیه نامبردگان، دادستانی اقدام به نامه‌نگاری جهت تعلیق آقایان شرافت پور و منافی از شورای شهر پرند کرد؛ اما پس از مدتی نظر به تبرئه آن‌ها از دادگاه بدوی آقایان نامه تعلیق ارسالی از جانب فرمانداری را به دیوان عدالت اداری بردند تا اقدام به لغو حکم تعلیق خود کنند که دیوان نیز با توجه به تبرئه شدنشان در دادگاه بدوی حکم تعلیق را نقض و دستور به بازگشت آقایان به شورا شهر را داد؛ اما دو اشکال اساسی به روند طی شده وجود دارد:   1- رأی صادره از دادگاه بدوی بوده و نه تجدیدنظر و هنوز حکمی قطعی نشده   2- دیوان حق دخالتی در آرا و تصمیمات قضایی ندارد.   به همین دلیل ازنظر ما هنوز تعلیق آقایان به قوت خود پابرجاست و برگشت آقایان به شورا وجاهت قانونی ندارد.   با ماجرای گفته‌شده و اختلاف‌نظر مابین شورا، دیوان عدالت اداری و دادستانی ظاهراً نباید چیزی را قطعی دانست و باید منتظر ماند و دید که سرانجام این رفت‌وبرگشت اعضا شورا به کجا ختم می‌شود.     منبع: فارس   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد اردو زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون اسکواش، تیم ملی اسکواش آقایان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی تیمی آسیا در دالیان چین از ۱۵ اردیبهشت در مشهد تمرینات خود را آغاز کردند

نوید ملک ثابت، محمد رضا ضیاء کاشانی (یزد)، پویا شفیعی فرد ( آذربایجان شرقی )، سپهر اعتماد پور ( مرکزی)، سمیع الله قاصد آبادی ( تهران)، مجتبی کفیلی ویجویه ( کیش)، ۶ ملی پوشی هستند که زیر نظر مجید روحانی مربی تیم ملی تا ۲۱ اردیبهشت در اردو به تمرین می پردازند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903152

دیگر خبرها

  • تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد اردو زد
  • ویدئوی بایدن با موضوع جنگ ستارگان واکنش‌برانگیز شد
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده