Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@17:41:39 GMT

قزوین امکانات توسعه گردشگری سلامت را دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۳۸۲

به گزارش خبرنگار ایلنا  ، علیرضا خزائلی در جلسه شناسایی فرصت‌های توسعه گردشگری سلامت استان گفت: استان قزوین با داشتن امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در رشته‌های گوناگون پزشکی، درمانی و بهداشتی و برخورداری از مناطق خوش آب و هوا مانند مناطق نمونه گردشگری اوان، کامان و زرشک و چشمه‌های آبگرم مناطق یله گنبد و خرقان برای حفظ تندرستی و گذراندن دوران نقاهت از ظرفیت بالایی برای فعالیت و ورود تخصصی به حوزه گردشگری سلامت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگران کشور‌های همسایه برای توسعه این نوع گردشگری افزود: گردشگران کشور‌های عمان، افغانستان، عراق، آذربایجان، سوریه و لبنان از بازار‌های هدف کشور در حوزه گردشگری سلامت هستند که با سرمایه‌گذاری در این کشور‌ها می‌توان زمینه ورود توریست سلامت را فراهم کرد.

خزائلی معرفی و برنامه‌ریزی اصولی برای تشویق و ترغیب گردشگران و استفاده از این ظرفیت را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل دانست و از تمام فعالان تور‌های گردشگری استان دعوت کرد تا در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.

در این جلسه معصومی‌فر معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آمادگی مراکز درمانی استان برای توسعه فعالیت در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای استفاده از ظرفیت مراکز درمانی با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی استان تاکید کرد.

در استان قزوین بیمارستان‌های مهرگان و پاستور دارای گواهینامه IPD مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای پذیرش گردشگران خارجی علاقه‌مند به درمان هستند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین تجهیزات پزشکی سلامت گردشگری گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد استان قزوین در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

اعلایی در این پست خود آورده است:

کسب رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲، در توسعه اقتصاد دانش بنیان را به فعالین این عرصه در استان قزوین تبریک میگویم. از دانشگاهیان، نخبگان، کارآفرینان و مدیران اجرایی دخیل در کسب این موفقیت به سهم خودم سپاسگزارم.

کد خبر 6088052

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود