Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان وی در گفت وگو با رادیو بی بی سی انگلیس افزود: نمی توانیم بپذیریم که کارها به این شکل پیش برود و بارها درخواست تسریع در تشکیل دولت برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش پول ملی (لیره لبنان) مطرح کرده ایم.

ظرف روزهای گذشته ارزش لیره واحد پول ملی لبنان در مقابل دلار آمریکا به شدت کاهش یافت و امروز هر دلار ، معادل 2 هزار و 400 لیره در صرافی های بیروت مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ظرف 30 سال گذشته نرخ هر دلار برابر یکهزار و 500 لیره و ثابت مانده بود.

نعیم قاسم  با تاکید بر لزوم پایان یافتن دخالت آمریکا در امور داخلی لبنان خاطرنشان کرد: فتنه و هرج و مرج در لبنان خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی است زیرا مردم لبنان فتنه و جنگ داخلی نمی خواهند بلکه خواهان حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی شان هستند.

50 روز است که قشرهای گوناگون مردم لبنان به ویژه جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به فساد، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کافی نبودن حقوق، تجمع و تحصن می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت:  «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ی آمریکا هر دو سه روز یک بار می گوید که نمی خواهد حزب الله در حکومت و حیات سیاسی لبنان باشد و نقش ایفا کند حال آن که این حزب جزو ملت لبنان است و این آمریکا است که باید به دخالتش پایان دهد.

نعیم قاسم  در مورد سلاح حزب الله گفت: سلاح ما دفاعی است و می کوشیم آن را تقویت کنیم و اگر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تعدی کند پاسخ قاطع خواهیم داد.

وی با اشاره به برقراری «موازنه ی وحشت» میان حزب الله و رژیم اسراییل اظهار داشت:  حق ما دفاع از خودمان در مقابل رژیم صهیونیستی است و این رژیم فقط زبان زور می فهمد.

معاون دبیرکل حزب الله در مورد ارتباط این حزب با ایران گفت: ما انکار نمی کنیم که جزو محور مقاومت هستیم که ایران رهبری آن را بر عهده دارد؛ مقاومتی که وجودش به نفع ملت های منطقه به ویژه ملت فلسطین است.

وی افزود: در صورت جنگ و حمله ی احتمالی آمریکا به ایران این جنگ به نقطه ی خاصی محدود نخواهد ماند و دامنه ی آن همه ی منطقه خاورمیانه را فرا خواهد گرفت.

از سوی دیگر «سعد حریری» نخست وزیر «دولت پیشبرد امور»  با ارسال  نامه برای «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «پیدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا از آنان خواست در امر ارسال تجهیزات فنی، مواد غذایی و واردات مواد اولیه برای کمک به تولید در بخش های مختلف صنعتی و کشاوری به لبنان کمک کنند.

12 روز پس از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان که همچنان ادامه دارد سعد حریری از سمت خویش استعفا کرد اما «میشل عون» رییس جمهوری لبنان او را به طور موقت به عنوان رییس «دولت پیشبرد امور» منصوب کرد.

برچسب‌ها اسرائیل حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا تشکیل دولت مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا تشکیل دولت مطالبات مردمی اسرائیل حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا تشکیل دولت مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل