Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که امروز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور به پایان می‌رسد، علاوه بر چهره‌های سیاسی افراد غیر سیاسی هم برای حضور در مجلس داوطلب شده اند.

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز ششم ٩٨٠٦ نفر شامل ٨٧٥٣ مرد و ١٠٥٣ زن در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر چهره‌های سیاسی، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، روز گذشته با حضور در وزارت کشور، داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند، در این بین حضور برخی چهره‌های غیر سیاسی مثل ورزشکاران هنرمندان، بانوان خانه دار و ... برای نمایندگان اصحاب رسانه قابل توجه بود و با واکنش‌های مختلف کاربران فضای مجازی نیز مواجه شد.

بهنام محمودی والیبالیست سابق تیم ملی ایران امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه کرج برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

عباس جدیدی دیگر چهره ورزشی و غیر سیاسی بود که خواستار حضور در این رویداد سیاسی شد. فعالان اجتماعی ومجازی همانند سید مجید حسینی نیز چند روز گذشته در محل فرمانداری مشهد برای انتخابات مجلس شورای اسلای ثبت نام کرد این در حالی است که وی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که «در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم».

اما پرچم فعالان فرهنگی هم پایین نماند. وحید یامین پور نویسنده و فعال رسانه‌ای که هم‌اکنون به عنوان رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق و مدرس دانشگاه امام صادق (ع) فعالیت می‌کند، به نمایندگی از اهالی فرهنگ وارد سیاست شد؛ همچنین سید نظام موسوی مدیر مسئول سابق خبرگزاری فارس و از مدیران رسانه‌ی دیگر نماینده‌ی فرهنگیان برای حضور در این رقابت است.

همچنین برخی از مجریان تلویزیونی همچون شهرام فرهادی و علیرضا دهقان که پیش از این هم نماینده مجلس بود، برای ورود به عرصه انتخابات مجلس با حضور در وزارت کشور ثبت نام کردند.

امیرابراهیم رسولی مدیر مسئول سایت و ماهنامه نماینده هم از جمله افرادی است که از حوزه انتخابیه تهران برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد، او در پاسخ به خبرنگاران هم گفته است «اگر در لیست اصولگرایان قرار بگیرم در عرصه انتخابات می‌مانم در غیر این صورت انصراف خواهم داد».

بنابر اخباری که در این چند روز به گوش می‌رسد در روز‌های اول زمان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر افراد ناشناس و معمولی در ستاد‌های حوزه‌های انتخابیه استان خراسن شمالی حضور یافتند. به طوری که گفته شده حضور زنان کارمند و حتی خانه‌دار در حوزه‌های انتخابیه چشمگیر بود و به نوعی بیشتر این قشر در روز‌های اول انتخابات مجلس یازدهم تنور را روشن و گرم کردند، مردان نیز از اقشارمختلف، اما ناشناخته حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم

«امیررضا واعظ آشتیانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر مردم به دنبال احقاق مطالبات خود هستند، باید همچون دوره اول انتخابات، در دور دوم نیز حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات بین‌المللی، نیازمند تشکیل مجلسی قدرتمند، کارآمد و کمک حال دولت هستیم؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که انتخابات پیش رو همچون دور اول، با حضور حداکثری برگزار شود.

فعال سیاسی گفت: هر زمان انتخابات در ایران برگزار می‌شود، همه دنیا چشم‌شان به نحوه برگزاری آن است و میزان مشارکت را رصد می‌کنند؛ بنابراین باید در چنین شرایطی حضور حداکثری داشته باشیم.

رأی مردم در انتخابات آمریکا نمایشی است

واعظ آشتیانی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی مردم، نمایشی است چراکه این سناتورها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند اما در جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

فعال سیاسی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، آزادترین و دموکراتیک‌ترین نوع انتخابات است و امیدواریم مردم با شناخت کاندیداهای اصلح، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا مجلسی مقتدر تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هر ساله به مسائل اقتصادی توجه دارند، مجلس هم باید بهترین قوانین و مقررات اقتصادی را در دستور کار داشته باشد.

فعال سیاسی افزایش تولید داخلی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و تاکید کرد: تولید، شاخصه‌های مختلفی دارد که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد؛ قوانین باید به سمتی حرکت کنند که فضا جهت سرمایه‌گذاری‌ها در داخل و خارج از کشور محیا شود.

واعظ آشتیانی با اشاره به حل و فصل مسائل مناطق آزاد به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس آینده افزود: اگر نوع مدیریت و حکمرانی ما درست باشد، می‌تواند کمک حال اقتصاد کشور شود؛ لذا مجلس باید این مسائل را جدی بگیرد.

فعال سیاسی اضافه کرد: مجلس دوازدهم و دولت باید به جای کشمکش‌های سیاسی، به سمتی بروند که حال کشور و اقتصاد کشور بهبود یابد.

کد خبر 6083278 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟