Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) گفت تا زمانی که مردم سوریه درخواست نکنند، نیروهای ترکیه‌ای این کشور را ترک نمی‌کند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت‌وتوسعه در استانبول گفت: «ما تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند و مردم سوری نگویند "متشکریم، می‌توانید بروید"، آنجا را ترک نمی‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر هم مدعی شده بود که آنها تنها کشوری بود که رو در رو با داعش در سوریه جنگید و توانست شکستش دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی به اخراج سفیر لیبی از یونان نیز واکنش نشان داده و توضیح داد: «[این اقدام] به بهانه تفاهمنامه دریایی، عملکرد دیپلماتیک ضعیف [یونان] را نشان می‌دهد».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تفاهمنامه دریایی که با لیبی منعقد کرده‌اند را به سازمان ملل فرستادند، افزود: «ما در حال ساخت یک خط دریایی فوق‌العاده بین ترکیه و لیبی هستیم».

اردوغان ضمن تاکید بر تداوم فعالیت کشتی‌های حفاری ترکیه در دریای مدیترانه، اظهار داشت: «ما از تمام حقوق خود ذیل قوانین دریایی و بین‌الملل تا پایان استفاده خواهیم کرد».

وی چند روز پیش در مراسم افتتاح «خط لوله انتقال گاز فرا ماورای آناتولی» موسوم به تاناپ (TANAP) نیز تاکید کرده بود با قیل‌وقال اروپایی‌ها کشتی‌های حفاری خود را از مدیترانه عقب نمی‌کشند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه مردم سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا

(تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است