Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا رشت با اشاره به اینکه دانشگاه نهاد تولید علم است، اظهار کرد: ایران به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی در عرصه‌های علمی پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر روز پاسداشت اندیشه آزادی، استکبارستیزی و روز هویت بخشی به نهاد دانشگاه است، افزود: در این روز تعدادی از دانشجویان برای دفاع از استقلال ملی قیام کرده و چند تن از انها به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تأکید نباید هیچ اندیشه و جناح سیاسی این روز را به نام خود مصادره کند، ادامه داد: به عقیده بنده سلیقه نسل امروز با نسل گذشته متفاوت است باید به این سلیقه رسمیت داد و آنها در تصمیم گیری مشارکت داد.

وی به تحصیل بیش از شش هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فعالیت ۴۵۲ عضو هیئت علمی، گفت: این ظرفیت زمینه رشد علمی استان را فراهم می کند.

زارع در ادامه با بیان اینکه مطالبه‌گری دانشجویان باید براساس اطلاعات دقیق و درست و شناخت ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باشد، تصریح کرد: چنین مطالبه‌گری منجر به ارائه پیشنهاد و ایجاد زمینه مناسب برای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های درست می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید عنوان مرکز اندیشه ورزی باید محل مناسب برای ترویج و تبلیغ گفتگو و تبادل نظر باشد، اظهار کرد: دغدغه‌های جامعه دانشجویی همانند اشتغال، شفافیت در امور و نقد سازنده حائز اهمیت بوده و باید به ان توجه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارآفرینی، حلقه اصلی اشتغالزایی است، افزود: دانشگاه و دانشجویان یکی از صاحبان اندیشه کارآفرینی هستند انتظار می رود که وارد میدان شده و با استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، به رفع دغدغه اشتغال در استان و کشور اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال، گفت: دانشجویان با سطح آگاهی و هوشیاری بالا اجازه سوءاستفاده عده‌ای را از مطالبات دانشجویی نخواهند.

امسال سالی است که انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم. دانشجویان هم آگاه و هم هوشیار هستند و اجازه نمی دهند عده ای بر موج مطالبات جامعه دانشجویی نشسته و از آن برای رسیدن به اغراض خود سوء استفاده کنند.

کد خبر 4791332

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع روز دانشجو دانشگاه علوم پزشكی گیلان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا مشهد بارش برف هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • (ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • ویدئو| سرکوب دانشجویان صلح‌طلب در غرب ادامه دارد!
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا