Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون زنان مجلس و مدافع طرح کودک‌همسری از دیدار با علی لاریجانی و درخواست تعجیل در تعیین تکلیف موارد مربوط به حوزه زنان و کودکان خبر داد.

چند ماه پیش بود که یک فوریت اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی یا همان طرح کودک‌همسری در مجلس رای آورد اما بعد به کمیسیون قضایی رفت و در آنجا رای نیاورد. طرحی که از سوی اعضای فراکسیون زنان مجلس و برای ممنوع کرد کامل ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس و از مدافعان طرح کودک‌همسری می‌گوید: چند روز پیش او و چند نفر دیگر از اعضای کمیسیون زنان مجلس با علی لاریجانی دیدار کرده و مواردی را که مربوط به حوزه زنان و کودکان می‌شود –که ۶ مورد است- کتبا به او ارائه داده و از او خواسته‌اند تا دستور تعجیلی برای تعیین تکلیف این موارد، بدهد.

او با بیان اینکه ما از آقای لاریجانی خواستیم تا طرح‌های مربوط به زنان و کودکان زودتر در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه و صحن علنی قرار بگیرد، می‌گوید: «تعداد طرح‌ها و لوایحی که به کمیسیون قضایی ارسال می شود خیلی زیاد است و همین موضوع دلیل به عقب افتادن این طرح است. همچنین تعداد نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس کم است. در هرحال این طرح مدتهاست که در دست بررسی این کمیسیون قرار دارد و هنوز نوبت به بررسی آن نرسیده است.»

او ادامه می‌دهد: «این اصلاحیه به دنبال این است که ازدواج زیر ۱۳ سال برای دختران و زیر ۱۵ سال را برای پسران ممنوع کند. قانونگذاری در این باره قطعا باید اصلاح شود ولی بحث دیگری که وجود دارد این است که نسبت ازدواج این کودکان با فقر ارتباط مستقیمی دارد.

یعنی هرچه قدر که حوزه فقرگسترش پیدا می‌کند به تعداد دخترکانی که مجبورند خیلی زود ازدواج کنند، افزوده می‌شود. بحث فقر در واقع یک بار اضافی بر درست نبودن قانونگذاری در این حوزه، آداب و رسوم غلطی که در بعضی روستاها و شهرهای و طوایف وجود دارد.»/ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور