Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد، ۷۸ نفر بیشتر از داوطلبان ثبت‌نام کرده در استان طی دوره پیشین مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: از کل ثبت‌نام‌کنندگان در آذربایجان‌غربی، ۴۷۲ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند که بیشترین بانوی ثبت‌نامی در این مدت مربوط به ارومیه با ۲۵ نفر است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۶۳ نفر در ارومیه، ۶۹ نامزد در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، ۴۸ داوطلب در حوزه خوی و چایپاره، ۴۴ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۳۸ داوطلب در ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۳۵ نفر در هرکدام از شهرستان‌های سلماس و بوکان، ۳۱ داوطلب در مهاباد، ۳۰ داوطلب در میاندوآب و ۲۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های ۱۰ گانه در استان بانوان نیز داوطلب شدند، ادامه داد: از ۵۰ بانوی ثبت‌نامی، ۲۵ نفر در مرکز استان، هشت نفر در خوی و چایپاره، چهار بانو در هرکدام از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب، سه نفر در سلماس، ۲ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب و یک نفر در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مهاباد، نقده و پیرانشهر – سردشت نام‌نویسی کردند.

مصطفوی گفت: در فرایند ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۰ نماینده دوره پیشین و ۲۱ نماینده دوره‌های گذشته در استان ثبت نام کردند که رقمی قابل توجه است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان این دوره در آذربایجان‌غربی کمتر از ۵۰ سال سن دارند که می‌تواند نشان‌دهنده توجه جوانان برای حضور در عرصه انتخابات باشد.

به گزارش ایرنا، فرایند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود که امروز /شنبه/ به پایان رسید.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم