Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به ظرفیت‌های انقلاب و برنامه‌های دشمن نگاه شود باید اولویت‌های راهبردی هفت‌گانه که در بیانیه گام دوم ترسیم شده شناخته شود لذا اساتید دانشگاه باید ظرفیت‌های خودشان را برای رشد و تعالی انقلاب به میدان بیاورند.

به گزارش خبرگزاری آنا از اصفهان، آیت‌الله کعبی در نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب در جمع بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: از اینکه مشاهده می‌شود بسیج اساتید همت کرده و موضوع مهم بیانیه گام دوم را در دستور کار قرار داده‌اند باعث مسرت و خوشحالی فراوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: بیانیه گام دوم نیاز به هم‌اندیشی داشته تا دستاوردهای آن بتواند در حیطه مسائل انقلاب قدم‌های مهمی بردارد.

وی اشاره کرد: این بیانیه جز اسناد بالادستی انقلاب اسلامی بوده و با توجه به تجربه چهل‌ساله انقلاب اسلامی بر پایه شناخت جامعی که از اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت و شناخت و نگاه به آسیب‌ها و تهدیدها و فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی این بیانیه تبیین شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بیانیه گام دوم برخوردار از یک عمق تئوری و نظری بوده که بر پایه شالوده‌ای از نظرات تنظیم‌شده که رهبری هم آن را دریافت کرده‌اند و نیز در جلسات خصوصی به آن اذعان فرموده‌اند که من برای این بیانیه زحمت‌کشیده‌ام و تمایل دارم که علما در رابطه با این بیانیه نقش‌آفرین باشند بردارند.

کعبی اشاره کرد: در کنار قانون اساسی که به مصوب یک میثاق ملی و یا چشم‌انداز بیست‌ساله با هویت اسلامی انقلابی و در کنار الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت به نظر بیانیه گام دوم یک سند تئوریک مهمی است که آینده مهمی دارد که می‌تواند مبنایی باشد برای برنامه‌های آتی و شناخت تدبیرها و سیره رهبری در اداره کشور و اینکه چه باید کرد هم در آن وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: اگر بخواهیم تحلیلی برای انقلاب اسلامی ارائه کرد باید گفت انقلاب اسلامی از منظر امام و رهبری یک انقلاب توحیدی با مقیاس جهانی بوده که بر اساس روش انبیا شروع شد و هدف این انقلاب در نهایت ایجاد تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای منجی عالم بشیرت و اصلاح جهانی است.

کعبی عنوان کرد: انقلاب اسلامی نه بر اساس لیبرالیسم بلکه طرح جدیدی برای اداره انسان در جهان معاصر و دست‌مایه اصلی اسلام و مکتب اهل‌بیت است.

وی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی شروع شد صحبت آن بود که تئوری‌ها شکل گیرد و بر این اساس اعتمادبه‌نفس در ملت ایران این انقلاب را پیروز کرد که نیاز است در اندیشه بلند انقلاب اسلامی با گام‌های استوار به‌پیش برویم.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: انقلاب ما باید با رنسانس در اروپا مقایسه شود. با این تفاوت که رنسانس بر اساس سکولاریسم اتفاق افتاد اما انقلاب اسلامی ما تمدن ساز و از جنس انقلاب انبیا بود و با رهبری امام راحل و هدایت‌های ولی‌فقیه و مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم، حکومتی مبنی بر حیات طیبه، مادی و معنوی شکل گرفت.

وی افزود: این انقلاب بر پایه پایان بخشی سیطره هیمنه سکولاریسم است و مبتنی بر تلفیق علم و ایمان در کنار مقاومت همه‌جانبه است که می‌تواند تمدن ساز باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم تدوین، منشور جامع انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما یک انقلابی ایدئولوژیک است و باید نو به نو تولید محتوا کند و یکی از راه‌های آن تدوین منشور جامع انقلاب اسلامی در 4 دهه با تبیین افق‌های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: ما آموزه‌هایی داشتیم که با آن انقلاب کردیم و شهید مطهری و شهید بهشتی و شاگردان آن‌ها مروج آن بودند اما بعد از 4 دهه این آموزه‌ها باید بازتولید شود و در قالب منشور جامع اسلام ناب باید به دنیا عرضه کنیم.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه یک انقلاب ملی و یک عرصه‌ای است بلکه انقلابی برای تحقق حاکمیت اسلام در برابر جاهلیت مدرن و پیچیده عصر حاضر است.

وی ظرفیت انقلاب را دارای ظرفیت تمدن سازی دانست و افزود: همان‌گونه که در صدر اسلام نهضت رسول‌الله (ص) چنین تمدنی را شکل دادند لذا در آن بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بر پایه معارف اسلام ناب محمدی تأکید شده است.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: اگر به ظرفیت‌های انقلاب و برنامه‌های دشمن نگاه شود باید اولویت‌های راهبردی هفت‌گانه که در بیانیه گام دوم ترسیم شده شناخته شود لذا اساتید دانشگاه باید ظرفیت‌های خودشان را برای رشد و تعالی انقلاب به میدان بیاورند.

وی با اشاره به این مطلب که همه اولویت‌های مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه عملیاتی، قابل تحقق است افزود: می‌توان در چهل سال آینده با شتاب بیشتر به اهداف انقلاب همچون تمدن سازی و بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت نزدیک شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: برای اینکه دولت اسلامی داشته باشیم به منابع انسانی نیاز داریم که متعهد به اخلاق باشند که از ابزار قدرت در اسلام استفاده کنند و برای تحقق آن زایش فکری نیاز بوده که تحت عنوان جنبش نرم‌افزاری از آن یاد می‌شود از این رو فتح مرزهای دانش در مقابل پیشرفت مادی است که با تلفیق علم وایمان پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: نماینده مجلس خبرگان رهبری بیانیه گام دوم آیت الله کعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیت‌های آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.

دکتر علی‎نژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیده‌هایی مانند اوضاع امروز غزه می‌گردد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخداد‌های دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در دانشگاه‌ها نبوده و نیستیم.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه‎های مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوری‌های راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکده‌های علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌‎های راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل پروژه‎های عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.

دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اهمیت جایگاه دانشگاه و لزوم توجه و نگاه علمی به معضلات و مشکلات استان گفت: دانشگاه‌ها نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارند. استفاده درست و کامل از ظرفیت‌های دانشگاه و قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند سرعت رسیدن به پیشرفت و تعالی یک جامعه را تسریع ببخشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این که از توانمندی دانشگاهیان غافل شویم، اشتباهی نابخشودنی است که خسارات و صدمات جبران ناپذیری را در عرصه‌های مختلف توسعه رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران