Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:45:03 GMT

مهارت آموزی برای خوداشتغالی دانشجویان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۶۷۴۱

مهارت آموزی برای خوداشتغالی دانشجویان ضروری است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: دانشجویان برای خوداشتغالی باید کنار تحصیلات دانشگاهی، مهارت آموزی هم داشته باشند.


اکبر بهنام‌جو در مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: ارتباط صنعت با جامعه در استان اردبیل نسبت به قبل تقویت شده است اما هنوز در این مورد نیاز به کار هست.
وی با اشاره به اینکه باید رشتههای دانشگاهی با نیازهای بازارکار مرتبط شود، ادامه داد: در دانشگاه محقق اردبیلی در حوزههای مختلف خوب کار شده است و کارهایی که در دهههای قبل با وجود اعتبارات و بودجه کار نشده بود، هم اکنون در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهنام‌جو با اشاره به اینکه تحریمهای ظالمانهای به کشور تحمیل شده است، تصریح کرد: علیرغم تشدید تحریمها بر علیه کشور، همچنان توسعه کشور ادامه دارد.
دانشجویان باید قبل از پایان تحصیلات با مبادی صنعت، کشاورزی و فضای کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود ارتباط داشته باشند.
وی بیان کرد: دانشگاه وظیفه آموزش و علم آموزی برای دانشجویان را انجام می دهد و لازم است در کنار آن ارتباط دانشجویان با محیط کار و تولید را نیز تقویت کند.
استاندار اردبیل افزود: دانشجویان با مهارت آموزی در دوران تحصیل می توانند بلافاصله بعد از اخذ مدرک به عرصه اشتغال وارد شوند.
بهنام جو با اشاره به اقدامات عمرانی ، علمی و فرهنگی انجام گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: احداث خوابگاه، استخر، فاز دوم دانشکده فنی و کتابخانه مرکزی از جمله فعالیتهایی است که برای افزایش زیرساختهای آموزشی در این دانشگاه در یکسال اخیر انجام می شود.
وی افزود: احداث هتل در محوطه دانشگاه از جمله برنامههایی است که با هدف توسعه گردشگری و زمینه سازی برای برپایی همایشهای ملی و بین المللی پیگیری می شود.
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به کمک‌های ویژه استاندار اردبیل به پروژه‌های دانشگاه، گفت: در این خصوص همه سعی و تلاش ما بر پیشرفت سریع پروژه‌هاست.
حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۵ هسته فناوری در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی فعال است، ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در رنکینگ Green Metric دانشگاههای جهان، رتبه ۹ ایران و ۴۲۷ جهان را کسب کرده است که در این نظام رتبه بندی شاخصهای مختلفی همچون زیرساختهای موجود در راستای ایجاد محیط زیست مناسب، توجه به مصرف بهینه انرژی و تغییرات آب و هوا، میزان تولید و بازیافت پسماندها، میزان مصرف و بازیافت آب، به کارگیری سیستمهای حمل و نقل بدون آلایندگی و نیز آموزش و پژوهش در حوزه صیانت از محیط زیست  به عنوان شاخصهای اصلی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: فاز سه دانشکده فنی و مهندسی با ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع، پروژه خوابگاه پسران با ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع، استخر آموزشی با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و گلخانه تحقیقاتی با ۱۳ هزار متر مربع مساحت در سالجاری شروع شده و پروژههای قبلی هم در حال اجرا بوده و هم اکنون ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه فعال است.
حسین شایقی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: بنیاد نخبگان هر ساله به تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، اعتبارهایی را برای تسهیل حرکت و رشد آنان در مسیر آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ اعطا می‌کند.
وی ادامه داد: هدایت دانشجویان مستعد تحصیلی در زمینه‌های تخصصی فعالیت های علمی خود، پشتیبانی از فعالیت نخبگان دانشجویی در سطح مؤسسه ‌های ‌کشور، رفع موانع پیشرفت اجتماعات نخبگان دانشجویی و طراحی روند رشد تدریجی و پیوسته دانشجویان مستعد تحصیلی در مسیر نخبگی از جمله برنامههای بنیاد نخبگان جهت پشتیبانی از فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور است.
گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشجو مهارت آموزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 

فرشته امین، مدیرکل دفتر مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: در یک سیستمی متشکل از استاد، دانشجو، سازمان، دولت و ذی نفعان قرار گرفته ایم که هر کدام نقش مهمی بر عهده دارند، وقتی پای صحبت آن‌ها می‌نشینیم از ارتباط کمرنگ دانشگاه با صنعت گلایه‌مند هستند و دغدغه‌هایی دارند، اما این تنها کافی نیست؛ چرا که همه ما باید خود را در این سیستم یک فرد مسئول بدانیم و پای کار بیاییم. 

وی افزود: عضو هیئت علمی دانشگاه و سازمان‌ها و بخش‌های مختلف باید با همکاری یکدیگر ارتباط صنعت با دانشگاه را تقویت ببخشند؛ برگزاری رویداد‌هایی از قبیل نمایشگاه بازار کار هم با هدف افزایش آمار اشتغال و معرفی صنایع به دانشجویان و فارغ التحصیلان انجام می‌شود تا آنها بتوانند متناسب رشته تحصیلی خود فعالیتی را به ثمر برسانند. 

امین تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها هنوز توجیه نشده اند که چرا دانشجو باید ۷۰ ساعت از زمان خود را در صنایع بگذراند و در مقابل کارفرما هم به ارزیابی او اقدام کند، در صورتی که اگر به سیستم مذکور اعتقاد و دیدبلند مدت داشته باشیم، همه باید در مقطعی سرمایه گذاری کرده و وقت و انرژی بگذاریم تا تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه جدی گرفته شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: طبق برنامه ریزی ۲ ساله باید برنامه‌های خود را تحقق ببخشیم تا ارتباط دو سویه صنعت و دانشگاه بیش از پیش پررنگ‌تر شود، هم اکنون دانشجویان در برخی از حوزه‌ها مثل رشته‌های فنی مهارت‌های خوبی دارند، اما با توجه به ماهیت رشته ها، دانشجو باید در دوران تحصیل خود مهارت‌هایی را کسب کند، در مقابل در برخی از رشته‌ها این مهارت آموزی کمتر است. 

امین گفت: مهارت‌های عملی مانند کار گروهی، مدیریت زمان، برنامه ریزی، توانایی حل مسئله، رهبری و ... در رشته‌های فنی آموزش داده می‌شود، اما هم اکنون دغدغه ما در دانشگاه‌ها این است که دانشجو در بدو ورود به بازار کار نمی‌تواند کار گروهی انجام دهد و نامه اداری بنویسد و توانایی حل مسئله و مدیریت را ندارد که باید روی این مسائل تاکید کنیم. پس تمرکز ما هم روی مهارت‌های عملی و رفتاری است. 

وی بیان کرد: مهارت‌های سخت در برخی از رشته‌ها هم اکنون قوی‌تر است و به همین علت متقاضی بازار کار در آن رشته‌ها بیشتر و در برخی دیگر ضعیف‌تر است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • ارتباط کم اساتید کشاورزی با بخش واقعی/ جهاد کشاورزی کمکی به مهارت آموزی دانشجویان نمی‌کند
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد