Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله گنجی شامگاه شنبه در همایش روز دانشجو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه آرمان‌گرایی و عدالت‌خواهی ویژگی دانشجویان با همه تفاوت‌ها در افکار و رفتارشان است، تأکید کرد: دانشجو وقتی به قدرت و حکومت نگاه می‌کند همیشه حس می‌کند پشت پرده چیزی است که نباید به این قشر بازگو شود و این ویژگی این سن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بدبینی به قدرت، ویژگی و اقتضای سنین دانشجویی است، افزود: این امر خاستگاه سیاسی ندارد بلکه انسان در این سنین خواه‌ناخواه هویت طلب می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه جوان بابیان اینکه قرار دادن دانشجو در چارچوب، کار دشواری است، بیان کرد: دانشجو با بروکراسی و نظارت میانه خوبی ندارد چراکه درگیر مسائل و عواطف است.

گنجی بابیان اینکه باید تشکل‌ها و تفکرهای دانشجویی را پذیرفت، تأکید کرد: شاید ما موضوعی را قبول نداشته باشیم اما باید آن را به رسمیت بشناسیم و این دو مقوله باهم متفاوت هستند.

وی افزود: جریان دانشجویی در ایران متأثر از روشنفکران است اما دانشجو پس از ورود به دانشگاه ازنظر شخصیتی احساس تحول می‌کند زیرا خاستگاه دانشگاه‌ها در کشورما بومی نیستند.

کد خبر 4791519

منبع: مهر

کلیدواژه: روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود دانشگاه های ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بسیج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها ویروس آنفلوانزا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته