Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت:این آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر 2 سال ، افراد سالمند و زنان باردار بخصوص سه ماه دوم و سوم، بیماران قلبی و ریوی و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند بسیار خطرناک است.

فرزین رضاعی در برنامه تلویزیونی «گفتمان»، اظهار کرد: دو نوع آنفلوآنزا وجود دارد که یکی از آن ها آنفلوآنزای فصلی است که علائم آن به صورت تدریجی است و مرگ و میری نیز ندارد و آن را آنفلوآنزا تیپB  می نامیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنفلوآنزایی که در این دوره موجب نگرانی مردم شده آنفلوآنزای تیپ A  بوده که انواع مختلفی دارد.

وی به آنفلوآنزای H1N1 اشاره کرد و افزود: این آنفلوآنزا از انسان به انسان منتقل می شود که مربوط به آنفلوآنزای پرندگان نیست و خوشبختانه موردی از این آنفلوآنزا در سطح استان شناسایی نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: آنفلوآنزای H1N1 نسبت به آنفلوآنزای فصلی متفاوت است چراکه این آنفلوآنزا بسیار سریع و به صورتی ناگهانی در بدن افراد شروع می شود.

رضاعی با اشاره به اینکه تپ شدید، سرفه و گلو درد از علائم این آنفلوآنزا است، بیان کرد:  آبریزش و عطسه در آنفلوآنزا H1N1 کمتر مشاهده می شود.

وی ذکرد: این آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر 2 سال ، افراد سالمند و زنان باردار بخصوص سه ماه دوم و سوم، بیماران قلبی و ریوی و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند بسیار خطرناک است لذا در خواست داریم این افراد تمام موارد بهداشتی را رعایت و پیشگیری های لازم را انجام دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه داروی آنفلوآنزا به میزان کافی در کردستان موجود است، عنوان کرد: توزیع داروی آنفلوآنزا به مراکز درمانی به عهده معاونت بهداشتی دانشگاه است که در حال حاضر به اندازی 600 مورد موجودی دارو داریم.

رضاعی افزود: براساس نمونه های گرفته شده خوشبختانه موج شدت آنفلوآنزا در استان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان کردستان 219 نفر مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 50 نفر مثبت بوده و هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلونزا استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس

به گزارش صدای ایران از انتخاب،پلیس اعلام کرد: در پی تیراندازی افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه «فرزین دلیان» اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند