Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دولت انگلیس مدعی شد لو رفتن اطلاعات محرمانه معاملات تجاری آمریکا و انگلیس تمام نشانه‌های مداخله روسیه در انتخابات هفته آینده انگلیس را در بر دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «نیکی مورگان» وزیر فرهنگ دولت انگلیس روز شنبه به «رادیو بی‌بی‌سی» گفت: «متوجه شدم که بر اساس آن‌چه بر روی وبسایت [افشاکننده] قرار گرفته است، کسانی که در این موضوع سررشته دارند می‌گویند به‌نظر می‌رسد تمام نشانه‌های نوعی از مداخله دیده می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورگان افزود: «اگر [این نظرات] درست باشند، موضوع بسیار جدی است. یکی از چیزهایی که به‌دنبالش هستیم و آن را پایش می‌کنیم، هرگونه مداخله در فرایند‌های انتخاباتی ما است که مسئله‌ای بسیار بسیار جدی است».

روز جمعه پایگاه اینترنتی «ردیت» مدعی شد اسناد منتشر شده درباره واگذاری غیرمستقیم خدمات ملی سلامت انگلیس به آمریکا طی مذاکرات تجاری دوجانبه، از سوی کمپین‌های تبلیغاتی روس انجام گرفته است.

حزب کارگر که رقیب حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) است، می‌گوید اسناد منتشر شده نشان می‌دهد محافظه‌کاران می‌خواهد خدمات ملی سلامت انگلیس را در معامله‌ای پسابرگزیت به آمریکا بفروشد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر ۶ آذر گفته بود ۴۵۱ صفحه مدرکی که در اختیار دارد، از گفت‌وگوهای میان دولت‌های انگلیس و آمریکا پرده برمی‌دارد. او گفت: «شاید او (نخست‌وزیر) مایل باشد پاسخ دهد که چرا این مدارک تأیید می‌کنند که آمریکا دستور داده خدمات بهداشت انگلیس در مذاکرات تجاری روی میز باشد».

حزب محافظه‌کار انگلیس درحالی از نقش روسیه در افشای این اسناد محرمانه تجاری سخن می‌گوید که متهم به دریافت کمک‌های مالی از سوی افراد سرشناس روسی است.

طبق گزارش رسمی ماه گذشته کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس، حزب «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور از ۹ فرد روس کمک مالی دریافت کرده است. این گزارش نشان می‌دهد اهداکنندگان روس این کمک‌های مالی روابط نزدیکی با «کرملین» دارند.

پیش‌تر «دومینیک گریو» رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس گفته‌ بود از دولت انگلیس انتظار دارد گزارش ۵۰ صفحه‌ای مربوط به این مداخله را تا پیش از انحلال پارلمان منتشر کند اما جانسون تا کنون مقابل انتشار آن را گرفته است.

جانسون در واکنش به این موضوع گفته است: «هیچ شواهدی برای آن وجود ندارد و معتقدم باید مراقب باشیم به هر کسی که از کشور خاصی می‌آید به‌خاطر ملیتی که دارد تهمت نزنیم».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند