Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@22:50:18 GMT

افزایش روغن موتور خارجیِ تقلبی در بازار

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۱۱۶

افزایش روغن موتور خارجیِ تقلبی در بازار

ساعت24 - بعد از تحریم‌های اقتصادی بسیاری از برندهای خارجی که در داخل ایران حضور داشتند، از این بازار خارج شدند، برای مثال یکی از این شرکت‌ها، توتال است که با شریک ایرانی خود یعنی بهران، شرکت «به توتال» را در ایران تاسیس و روغن موتور توتال را در بازار توزیع می‌کرد، حال یک سال از توقف تولید توتال در ایران می‌گذرد و شرکت به توتال با برند «به تام» همان روغن با کیفیت در زمان حضور توتال را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تحریم‌های اقتصادی بسیاری از برندهای خارجی که در داخل ایران حضور داشتند، از این بازار خارج شدند، برای مثال یکی از این شرکت‌ها، توتال است که با شریک ایرانی خود یعنی بهران، شرکت «به توتال» را در ایران تاسیس و روغن موتور توتال را در بازار توزیع می‌کرد، حال یک سال از توقف تولید توتال در ایران می‌گذرد و شرکت به توتال با برند «به تام» همان روغن با کیفیت در زمان حضور توتال را تولید می‌کند.

این در حالی است که پس از یک سال در بازار روغن موتور، همچنان روغن با برند توتال دیده می‌شود.

البته باید در نظر داشت که برندهای خارجی زیادی در بازار روغن موتور دیده می‌شوند و نمی‌توان تنها به توتال بسنده کرد.در حالی که با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان تولید برند خارجی در داخل ایران نیست، به علاوه با توجه به بالا بودن نرخ ارز، واردات این روغن‌ها هم به صرفه نیست، چنانچه این برندها وارد شوند قیمت آنها بالاتر از قیمت‌های کنونی بازار است، در نتیجه بخش بزرگی از روغن موتورهای برند خارجی موجود در بازار ایران تقلبی هستند.

روغن موتور حاصل روغن پایه و مواد افزودنی دیگر مانند ادتیو است، ادتیو از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده روغن موتور است که هر نوع ادتیو ،ویژگی خاصی به روانکار می‌دهد و این مواد وارداتی است، تولیدکنندگان روانکارهای تقلبی عموما از روغن پایه داخلی و در بهترین حالت از یک تا دو نوع ادتیو وارداتی برای کاهش هزینه استفاده می‌کنند، در صورتی که در یک روانکار خوب از هشت یا نه ادتیو استفاده شده است.

شاید روانکار خارجی تقلبی برای موتور خودرو مشکل بزرگی به وجود نیاورد، اما به دلیل عدم استفاده ادتیو مناسب باعث خوردگی در موتور خودرو می‌شود و با توجه به اینکه مخاطب عمده این روانکارها، خودروهای خارجی هستند، باعث به هم خوردن تنظیم موتور و زیاد شدن هزینه برای آنها می‌شود.این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور منجر به ایجاد هزینه‌های بالا برای خودروهایی شود که موتور حساسی دارند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریم روغن موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نیروگاه ۵ مگاواتی شرکت ایدم تبریز که قادر است برق مصرفی شرکت ایدم و طرح‌های توسعه آن را تامین کند با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نیروگاه با اشاره به ناترازی انرژی در صنعت استان ساخت نیروگاه به دست متخصصان داخلی در شرکت ایدم را یک کار ابتکاری و گره‌گشا خواند که می‌تواند الگویی برای صنایع دیگر استان باشد.

رحمتی ایدم را یکی از مجموعه‌های بزرگ، اثرگذار و منحصربه‌فرد در صنعت حمل و نقل کشور دانست و افزود: با توجه به اوضاع نامناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیاز مبرم کشور به نوسازی این ناوگان افزایش تولید این شرکت در سال جهش تولید موجب امیدآفرینی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.
 
وی همچنین بر ارتقای توان موتور‌های تولیدی و کاهش مصرف سوخت در تولیدات شرکت ایدم تاکید کرد و گفت: برای توسعه بازار‌های صادراتی که نسخه نجات این شرکت است باید کیفیت تولیدات را ارتقا دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ایدم تبریز  گفت: هدف‌گذاری این شرکت برای سال ۱۴۰۳ تولید ۱۴ هزار دستگاه انواع موتور و ۶ هزار دستگاه کاتالیست در مجموع به ارزش ۹۶ میلیون یورو است.
 
زینالی افزود: با راه‌اندازی تنها مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی کشور در ایدم از خروج سالانه حداقل ۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • موتورهای بازار برقی می شوند | وام 4 درصدی برای خرید موتور برقی
  • دستگاه شمارش پول که می‌تواند اسکناس تقلبی را تشخیص دهد (فیلم)
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری