Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:10:07 GMT

اجرای طرح توسعه امامزاده یحیی(ع) سمنان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۲۴۱

اجرای طرح توسعه امامزاده یحیی(ع) سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تهیه طرح توسعه امامزاده یحیی(ع) به منظور جذب گردشگران مذهبی خبر داد. 

سعید پرسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تهیه طرح توسعه امامزاده یحیی(ع)، اظهار کرد: طرح توسعه صحن این امامزاده و توسعه اطراف آن تهیه و جهت تصویب به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در این طرح یک فضای جمعی متناسب با فضای معنوی مقابل امامزاده یحیی(ع) طراحی شده که پس از تصویب در شورای فنی میراث فرهنگی اجرا خواهد شد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای امامزاده یحیی(ع)، تبدیل این مجموعه  به قطب فرهنگی است، افزود: نخستین اقدام در این راستا جداره‌سازی حدفاصل خیابان ابوذر تا مقابل امامزاده یحیی(ع) (تکیه همت‌آباد) به منظور ساماندهی سیما و منظر اطراف این بقعه متبرکه بود که سال گذشته توسط شهرداری انجام و تنها پلاک باقی مانده در طرح نیز در سال جاری تملک و تخریب شد.

پریسا با اشاره به طرح پارکینگ این امامزاده، خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع در خیابان "شهیدان علومی" برای این منظور در نظر گرفته شده که در صورت موافقت با تغییر کاربری آن از سوی کمیسیون ماده پنج، فضای پارکینگ مجموعه امامزاده یحیی (ع) توسعه می‌یابد. 

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای سرویس‌های بهداشتی این مکان، اظهار کرد: با توجه به ریزش چاه سرویس‌های بهداشتی امامزاده یحیی‌(ع) مدت‌ها اجرای طرح فاضلاب مجموعه و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری معطل مانده بود که در نهایت با وجود آنکه اجرای طرح‌های فاضلاب جزو وظایف ذاتی سایر دستگاه‌های اجرایی است، سازمان عمران شهرداریرسمنان برای  اجرای این طرح اقدام کرد.

کد خبر 400041

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهر شهرداری امام زاده توريست جاذبه های گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که در سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای شهر اراک، به زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان