Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@04:28:52 GMT

تحول تجارت و گردشگری چابهار باساخت فرودگاه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۸۴۳۴

تحول تجارت و گردشگری چابهار باساخت فرودگاه

تین نیوز

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان از منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت این منطقه اجرایی می‌شود. این فاز در ۱۳هزار مترمربع زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال احداث خواهد شد.

در حالی فاز اول عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی آغاز شده که این شهر قرار است در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، با راه‌اندازی این فرودگاه، چابهار به‌عنوان یک محور ترانزیتی از حمل و نقل هوایی، بندری، ریلی و جاده‌ای برخوردار خواهد شد و در واقع زنجیره حمل و نقل در منطقه آزاد چابهار که دارای موقعیت لجستیک مهمی است، تکمیل می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار اظهار کرد: در سند توسعه سواحل مکران همه موارد توسعه در نظر گرفته شده و سند جامعی تنظیم شده است. محمد اسلامی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه دارد و از کانون‌های مورد توجه سرمایه‌گذاری و گردشگری است و در آینده تمام زیرساخت‌های آن مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت فرودگاه در چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و موجب تسریع در توسعه سواحل مکران شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم گفت: ساخت و تکمیل فرودگاه در این منطقه تجارت را متحول و ورود مسافر، گردشگر و سرمایه گذار را تسهیل می‌کند. عبدالرحیم کردی با اشاره به گستردگی شهر فرودگاهی چابهار افزود: ساخت فرودگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار برنامه‌ریزی شده و در فاز نخست ترمینال مسافری آن در ۱۳ هزار مترمربع، چهار کیلومتر باند با عرض ۶۰ متر ساخته می‌شود. وی بیان کرد: ظرفیت ورود و خروج سالانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر با متوسط پنج پرواز داخلی و دو پرواز خارجی پیش بینی شده و قرار است در مدت ۲۴ ماه فاز نخست آن افتتاح و بهره برداری شود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه با تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شاهد افزایش اشتغال، تولید و توسعه خواهیم بود، تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان دارد و در آینده نیز نقش آن با تکمیل زیرساخت‌ها پررنگ‌تر خواهد شد. احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه سه دولت در گذشته برای ساخت فرودگاه چابهار تلاش کردند ولی موفق نشدند، اظهار کرد: ساخت این فرودگاه بین‌المللی شهرستان راهبردی چابهار را به مراکز ثروت و قدرت متصل می‌کند و می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نقش مهمی داشته باشد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان