Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@14:46:15 GMT

هشدار صاعقه شدید در ۵ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۱۹۹

هشدار صاعقه شدید در ۵ استان کشور

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش باران و برف در اکثر مناطق کشور تا چهارشنبه نسبت به وقوع رعد و برق شدید در ۵ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور امروز سامانه بارشی در کل کشور فعال بوده و باعث بارش باران، وزش باد، کاهش تدریجی دما و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف، در مناطق جنوبی رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تدریج از شدت فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می شود. امروز شت بارش ها مربوط به شرق کهگیلویه و بویراحمد، برخی مناطق فارس، غرب چهارمحال  بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش های از هرمزگان و حنوب سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: برف و باران در ۲۵ استان کشور تا سه شنبه

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی فردا در شمالشرق، شرق و جنوب شرق کشور و بخش هایی از هرمزگان فعال بوده و در شمالغرب وو سواحل دریای خزر باعث بارش پراکنده  می شود و به تدریج در اواخر وقت دوشنبه از شمالشرق کشور خارج می شود.

روز سه شنبه به دلیل گذر امواج ترازز میانی جو از جنوب و جنووب شرق کشور و تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر شدت بارش در جنو، جنوب شرق و شرق و جزایر خلیج فارس افزوده شده و باعث رگبار، رعد و برق شدید و وزش بادهای شدید در جنوب فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می شود. روز چهارشنبه در جنوب شرق، شرق و بخش هایی از جنوب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت و روز 5 شنبه غیر از بخش هایی از شرق کشور در غالب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه شنبه و چهارشنبه جنوب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی کشور سیستان و بلوچستان تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه 10 اردیبهشت تا چهارشنبه 12 اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است.

کد خبر 6093471

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان