Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بندانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی با هدف حمایت از دامداران و مرغداران و تامین خوراک موردنیاز دام و طیور استان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: نهاده‌های دام و طیور توزیع شده این مدت در استان شامل ۲ هزار و ۸۲۸ تن سویا، چهار هزار و ۹۸۶ تن ذرت، ۴۰هزار تن سبوس و۲هزار تن جو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نهاده‌های دام و طیور توزیع شده با همکاری وزارت جهادکشاورزی، پشتیبانی امور دام کشور و استان تهیه و با همکاری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها بین متقاضیان توزیع شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای سه هزار و ۷۱۸ واحد پرورش گاو شیری و پرواربندی گوساله صنعتی و کوچک روستایی،۹۱واحد پرواربندی و پرورش شتر شیری صنعتی و کوچک روستایی، هزار و ۳۸۲ واحد پرواربندی گوسفند، بز و بره صنعتی و کوچک روستایی و ۲۴۹واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی ،مرغ مادر، مرغ تخمگذار، شتر مرغ، بوقلمون، بلدرچین و کبک است.

به گزارش ایرنا گرچه خشکسالی‌های چند دهه اخیر در سیستان و بلوچستان به ویژه شمال استان صنعت دامپروری و کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داده اما موقعیت ویژه و استثنایی به سبب برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی این استان را در موقعیت خاص از نظر تجارت و تامین نیاز کشور در بخش های مختلف از طریق واردات قرار داده است.
این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد به طوری که هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.
از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی است که می‌تواند نقش مهمی در واردات دام داشته باشد و به همین دلیل اخیرا از سوی سازمان دامپزشکی کشور واردات دام سنگین از کشور برزیل به این استان مورد توجه قرار گرفت که اجرای این طرح نتایج مطلوب و ارزشمندی در رونق اشتغال و توسعه استان خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان خشکسالی سیستان و بلوچستان صنعت کشورهای حوزه خلیج فارس گوشت قرمز زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان