Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: یکی از راه‌های افزایش محبت به اهل‌بیت (ع) آشنایی بیش از پیش با کلام، سخنان و معارف معصومین از طریق مطالعه و حضور در مجالس ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر» در مراسم هفتگی هیئت بین‌الحرمین بفروئیه از توابع شهرستان میبد که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مجتمع بیت الرقیه این شهر برگزار شد بر لزوم استفاده و بهره‌مندی از ایّام باقی‌مانده ماه پرفیض ربیع‌الثانی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های افزایش محبت به اهل‌بیت (علیهم السلام)؛ آشنایی بیش از پیش با کلام، سخنان و معارف معصومین از طریق مطالعه و حضور در مجالس روح‌بخش ائمه اطهار (علیهم السلام) است عنوان کرد: مصداق این مورد، کسانی هستند که پس از مطالعه، تدبر و تفکر در نهج‌البلاغه بیشتر با معارف گران‌قدر و ارزشمند حضرت امیرالمؤمنین، امام علی (علیه‌السلام) آشنا می‌شوند.

امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر لزوم تبیین، توضیح و تشریح معارف ناب اهل‌بیت (علیهم السلام) برای قاطبه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد: حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا (علیه‌السلام) در سخنی قابل تأمل فرمودند که اگر مردم محاسن و زیبایی‌های کلام و سخن ما اهل‌بیت (ع) را درک می‌کردند، بدون شک از ما پیروی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر برخی از علماء بهترین مجالس ائمه اطهار (علیهم السلام)، مجلس‌هایی است که سه موضوع معارف و مسائل اهل‌بیت (ع)، مناقب و فضائل اهل‌بیت (ع) و مصائب اهل‌بیت (ع) در آن‌ها بیان شود اظهار داشت: وجود این سه محور در مجالس موجب تقرب دلدادگان و شیعیان به ساحت اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: یازدهمین اختر تابناک آسمان پرفروغ امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری فرمودند دو خصلت است که بهتر و بالاتر از آن‌ها چیزی نیست؛ یکی ایمان به خداوند تبارک و تعالی و دیگری نفع و سود رساندن به برادران دینی. البته ایمان درجه بالاتری از مسلمانی به معنای ورود باور دینی به قلب انسان و تأثیر آن در کلام، حرکات و رفتار فرد است.

وی بابیان اینکه حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در حدیثی دین را در وهله اول به معنای تعظیم در مقابل امر خداوند متعال و در وهله دوم دلسوزی هرچه بیشتر نسبت به مردم و خلقِ خدا می‌دانند اذعان کرد: نباید برخی از افراد احکام و اوامر الهی همانند رعایت عفاف و حجاب، روزه، نماز، حج و... را سبک شمرده و یا نادیده‌گیرند بنابراین در زندگی ما باید هر دو بخش اطاعت و تبعیت از احکام شریعت و توجه به مشکلات مردم صورت گیرد.

کارشناس مذهبی؛ گره‌گشایی از امور سایر افراد را یکی از راه‌های گشایش در مسائل و مشکلات زندگی شخصی هر فرد دانست و ابراز کرد: وجود انسان باید منشأ خیر برای دیگران باشد. البته این خدمت به مردم و حل مشکلات سایر افراد یکی از بهترین توشه‌ها برای آخرت نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بروز و ظهور جلوه اطاعت و تبعیت از خداوند متعال، نماز است تصریح کرد: فقیه به معنای فرد متخصص در دین است. در دوره‌ای که دست ما از دسترسی به حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کوتاه است باید به سراغ نظرات فقها و علماء برویم.

حجت‌الاسلام شاکر در پایان بابیان اینکه باید قدردان وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم افزود: امروز با وجود هجمه‌های عظیم دشمنان علیه فرهنگ، خانواده‌ها بایستی کمک‌کننده و یاری‌رسان به نوجوانان و جوانان فعال در عرصه فعالیت‌های مختلف فرهنگی باشند. برنامه‌های گوناگون فرهنگی در سرنوشت دنیا و آخرت افراد مشارکت‌کننده، محله، شهر و حتی کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد دانشجو انتخابات مجلس خطبه های نماز جمعه مسجد مسجد مسجد امام جمعه اردکان شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)