Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@07:12:41 GMT

آیا قالیباف بدون نوبت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۰۸۰

آیا قالیباف بدون نوبت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد؟

برخی از رسانه‌ها دیروز خبری منتشر کردند که محمدباقر قالیباف بدون نوبت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است که بین شایعه تا واقعیت این ماجرا تفاوت زیادی وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ماراتن ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز پایان یافت. مهم‌ترین بمب خبری روز آخر ثبت نام حضور محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران در ساختمان فاطمی برای ثبت نام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ثبت نام قالیباف بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب خبر و فیلمی منتشر کردند که شهردار اسبق تهران بدون نوبت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است؛ موضوعی که انتقادهای زیادی در پی داشت. اما واقعیت ماجرای روند ثبت نام قالیباف به چه شکل بود؟

روند و فرآیند ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت مرحله‌ای است. ثبت نام در سه مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا فرد یا نماینده قانونی او نوبت می‌گیرد و بعد از آن با مراجعه به مرحله بعد مدارک اولیه برای ثبت نام بررسی شده و بعد از تکمیل به مرحله سوم رفته و ثبت نام با حضور شخص داوطلب و انگشترنگاری از داوطلب نهایی می‌شود. به‌طبع حضور داوطلب در دو مرحله اول الزامی نیست.

از سویی دیگر افرادی مانند؛ مولاوردی، حضرتی و بسیاری از اصلاح‌طلبان دیگر هم برای ثبت نام دقایقی کمی در مرحله اول و دوم در صف ماندند و بعدی از انجام گفتگو بین خبرنگاران وارد فرآیند ثبت نام شدند. حتی آنها ساعت‌ها دیرتر از مردم عادی وارد ساختمان وزارت کشور شدند، ولی زودتر روند ثبت نام آنها انجام شد.

بر اساس این گزارش؛ حضور بسیار زیاد مردم در ساختمان انتخاباتی وزارت کشور امکان  حضور قالیباف را در میانه ساختمان فاطمی سخت کرده بود. به دلیل اینکه با حضور شهردار اسبق تهران تراکم جمعیتی زیادی به‌وجود می‌آمد.

گفتنی است؛ ساختمان وزارت کشور دیروز عصر به‌قدری مملو از جمعیت بود که حتی تا نزدیکی دَر ساختمان فاطمی داوطلبان نشسته بودند، به همین علت نماینده قانونی قالیباف مراحل اول و دوم را انجام داد و در مرحله آخر او حضور پیدا کرد و از نظر قانونی هیچ مشکل وجود نداشته است و هر داوطلبی می‌تواند به این شکل در انتخابات مجلس ثبت نام کند. به نظر می‌رسد این موضوع با هدف سیاسی خبررسانی شده است.

البته دیروز یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب بدون منبع خبری مبنی بر حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات را منتشر کرد که حتی خود خبرنگار سایت اصلاح‌طلب برای خبرش منبعی نداشت و بیشتر هدف خودش از این موضوع را خبرسازی عنوان کرد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!