Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی ضمن اعلام این خبر افزود: از روز نهم الی شانزدهم آذرماه تعداد ۸۳۳۳ نفر از هموطنان به دلیل این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از این افراد به دلیل شدت بیماری تنفسی نیاز به بیش از دو روز بستری شدن در بیمارستان داشته و بقیه با مداوای سرپایی و یا بستری موقت ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: متاسفانه هفته گذشته تعداد ۲۵ مورد فوتی داشتیم که اغلب این افراد دارای بیماری زمینه ای بوده اند و خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر این بیماری ثبت نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی نمودار همه گیری آنفلوآنزا در کشور را روبه کاهش خواند و افزود: از هموطنان عزیز خواهشمندیم توصیه های وزارت بهداشت شامل رعایت بهداشت فردی بویژه شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان، خودمحدودسازی و پرهیز از حضور در جمع را به دقت رعایت کرده و از مصافحه، دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر روال اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد وضعیت آنفلوآنزا شنبه هر هفته گفت: پیش بینی می شود که با توجه به کاهش شیوع بیماری، هفته جاری و هفته آینده موارد ابتلا با کاهش چشمگیر همراه باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت علیرضا رئیسی آنفلوآنزا بیماری تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن