Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:51:21 GMT

دستگیری شياد اينستاگرامي در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۳۲۸

دستگیری شياد اينستاگرامي در اصفهان

سرهنگ جواد درستکار از دستگيري فردي که با انتشار تصاوير خصوصي و مطالب غيرواقعي در شبکه اجتماعي اينستاگرام باعث هتک حيثيت یک دختر جوان شده بود، خبر داد.

سرهنگ «جواد درستکار» درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: در پي شكايت دختر جوانی مبني بر انتشار تصاوير خصوصي و مطالب غيرواقعي عليه وي در شبکه اجتماعي اينستاگرام، رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان با اشاره به بررسی های صورت گرفته در رابطه با این پرونده اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد، متهم از بستگان این خانم بوده و با ايجاد صفحه شخصيِ جعلی در شبکه اجتماعي اينستاگرام، اقدام به انتشار تصاوير خصوصي وي کرده است.

 

سرهنگ درستکار با اشاره به دستگیری متهم افزود: پس از این اطلاعات مأموران طی هماهنگی مقام قضائی، متهم را در یک عملیات ویژه دستگیر کردند که وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کرد. 

 

وی افزود: فرد مذکور با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

این مقام انتظامی، اخلال‌گران امنيت سايبري را افرادي دانست که به صورت مخفيانه، از اطلاعات شخصي ديگران سوءاستفاده مي‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: اخلال‌گران امنيت سايبري، با ابزارهاي مختلف مانند شبکه‌هاي اجتماعي موجب از بين رفتن حقوق شهروندي، هتک حيثيت و به خطر افتادن امنيت شهروندان مي‌شوند.

 

هموطنان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir دريافت کنند./

 

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد وفات حضرت معصومه س پلیس استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سیدجواد میردوستی  گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.
میردوستی گفت: سه متهم دیگر این‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.
دادستان کلاله گفت:  بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا ، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.
دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.
یسنا کودک کلاله ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد .

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام