Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرافتخارترین تکواندوکار ایران گفت: تکواندوکاران ایران تمرکز ندارند و به همین خاطر است که در یکی دو ثانیه پایانی نتیجه را واگذار می‌کنند.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات جایزه بزرگ مسکو و کسب دو سهمیه المپیک 2019 گفت: به ملی‌پوشان و کادر فنی بابت کسب دو سهمیه المپیک تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور راه خیلی سختی پشت سر گذاشته‌اند و خوشبختانه توانستند به نتیجه دلخواه خود برسند. هر چند میرهاشم در لب مرز قرار داشت. او رنکینگ ششم را در اختیار داشت و طبق قانون پنج نفر اول سهمیه المپیک را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند اما با توجه به اینکه یک ورزشکار از مسابقات گرنداسلم سهمیه می‌گیرد، نفر ششم جایگزین نفر پنجم می‌شود و خودبه‌خود به المپیک راه پیدا می‌کند.

سجاد مردانی در گرنداسلم شانس کسب سهمیه دارد

وی گفت: سجاد مردانی هم یک شانس دیگر در رقابت‌های گرنداسلم دارد. البته کار سختی پیش رو دارد. من امیدوارم مردانی نتیجه زحمات خود را بگیرد و در گرنداسلم چین سهمیه المپیک را کسب کند. پس از کسب سهمیه کار اصلی بچه‌ها از الان شروع می‌شود و من فکر می‌کنم برای قدم بعدی باید با برنامه، منظم‌تر و توجه به جزئیات بیشتر در راه آمادگی برای المپیک تلاش کنند. ملی‌پوشان باید در تمرینات خودشان متمرکز شوند. در همین مسابقه دیدیم که تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی تمرکز کافی را نداشتند و به همین خاطر نتیجه را واگذار می‌کردند.

بازیکنان باید تمرکز کافی را در ثانیه‌های پایانی حفظ کنند

پرافتخارترین تکواندوکار ایران عنوان کرد: بازیکنان باید یاد بگیرند تمرکز کافی را در ثانیه‌های پایانی حفظ کنند و تمام تلاشی که بیرون از میدان می‌کنند برای 6 دقیقه‌ای است که در داخل شیاپ‌چانگ حضور دارند. بنابراین باید در زمان مسابقه تمام تمرکز خود را معطوف به بازی کنند. هر تکواندوکاری که بتواند این کار را به خوبی انجام دهد، می‌تواند برنده میدان باشد. در حال حاضر تکواندوکارانی که در مسابقه جایزه بزرگ با هم رقابت کرده‌اند فاصله خیلی نزدیکی با هم داشتند.

تکواندوکاران در طول مسابقه برنامه‌ریزی ندارند

ساعی در رابطه با این موضوع که برخی معتقدند باخت تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی به این خاطر است که به صحبت‌های مربی گوش نمی‌دهند، عنوان کرد: نه، به نظر من چنین چیزی وجود ندارد. بازیکنان سال‌هاست که در مسابقات مختلف حضور داشته‌اند و به خوبی حساسیت مسابقه را می‌دانند. من فکر می‌کنم اینکه بازیکنان به صحبت‌های مربی گوش نمی‌کنند، به خاطر عدم تمرکز است. آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا هم در میدان مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشند و هم اینکه به صحبت‌های مربی در کنار زمین گوش بدهند. به نظرم تکواندوکاران نمی‌توانند به خوبی برنامه‌ریزی در طول مسابقه را انجام دهند و به همین خاطر است که در ثانیه‌های پایانی، بازی را از دست می‌دهند.

وی گفت: یک تکواندوکار باید برای تمام لحظات بازی برنامه داشته باشد و وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد، تمرکز خود را از دست ندهد. حسینی در برابر حریف خود جلو بود اما در هشت ثانیه بازی را به مساوی رساند و در دو ثانیه آخر حریف حسینی با توجه به تجربه و تمرکز بالایی که داشت، برنده این دیدار شد. این نشان می‌دهد که بازیکنان ما در ثانیه‌های پایانی تمرکز خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به بازی برگردند.

مردانی با حفظ تمرکز در حریف خود را شکست داد

تکواندوکار سابق ایران در مورد وضعیت سجاد مردانی و کسب سهمیه در رقابت‌های گرنداسلم اظهار کرد: مردانی در این مسابقه با دوره‌های قبل تفاوت خیلی زیادی داشت. او با اعتماد به نفس بهتری بازی کرد و احتیاط را کنار گذاشته بود. در بازی با حریف آذربایجانی خود تمام تمرکزش را حفظ کرد و توانست مقابل حریف خود پیروز شود، در حالی که حریف آذربایجانی رنکینگ یک را در اختیار داشت. سجاد از عدم تمرکز بازیکن آذربایجانی به‌خوبی استفاده کرد و توانست در ثانیه‌های پایانی برنده این دیدار شود. برخلاف دیگر تکواندوکاران ما که در لحظه‌های پایانی تمرکز خود را از دست دادند، در این مسابقه مردانی با حفظ تمرکز توانست پیروز میدان شود.

ساعی تأکید کرد: ویژگی اصلی یک تکواندوکار که می‌تواند در ثانیه‌های پایانی بازی را به سود خود تمام کند، همین تمرکز است و امیدوارم از حالا به بعد که ملی‌پوشان برای میدان المپیک آماده می‌شوند، به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. بازیکنان ما باید یاد بگیرند در یک بازی نوسان زیادی نداشته باشند و در لحظات سخت به درستی تصمیم بگیرند. مردانی اگر با همین آمادگی و تمرکز در میدان گرنداسلم حاضر شود و از حریفانش آنالیز خوبی داشته باشد، به‌طور حتم سهمیه را کسب خواهد کرد.

مهماندوست افتخار تکواندوی ایران است

پیشکسوت تکواندو ایران در مورد کسب عنوان بهترین مربی جهان که توسط رضا مهماندوست به دست آمد، گفت: مهماندوست یکی از مربیان موفق تکواندوست که در حال حاضر در آذربایجان مربیگری می‌کند. او خیلی خوب در این تیم کار کرده و خیلی خوشحالم که توانست عنوان بهترین مربی جهان را کسب کند. به او و جامعه تکواندو تبریک می‌گویم. هر ایرانی در هر کجای دنیا افتخاری به دست می‌آورد باعث خوشحالی ماست و چه بهتر که این افتخار در تکواندو رقم بخورد. این عنوان خیلی بزرگ است و امیدواریم در دست تکواندوکاران ایران باشد. به‌طور حتم برای کره‌ای‌ها خیلی سخت است که چنین عنوانی را از دست بدهند.

انتهای پیام4051/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: تیم ملی تکواندو رضا مهماندوست هادی ساعی سجاد مردانی آرمین هادی پور میرهاشم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در دیداری خارج از خانه و مهم مقابل خیرونا متحمل شکست ۴-۲ شد. این نتیجه به معنای قطعی شدن قهرمانی رئال مادرید در لالیگا بود و سفیدپوشان پس از پیروزی ۳-۰ برابر کادیز و باخت امشب بارسا، قهرمان لالیگا شدند.

در این بازی ابتدا بارسلونا با گل آندریاس کریستنسن به برتری رسید اما ثانیه‌هایی بعد آرتم دووبیک بازی را مساوی کرد. با اینکه روبرت لواندوفسکی در ثانیه‌های پایانی نیمه اول دوباره بازی را به برتری رساند، اما در نیمه دوم خیرونا با زدن سه گل به پیروزی ۴-۲ رسید.

سرخی روبرتو که نزدیک به تمدید قراردادش با بارسلوناست، ۷۹ دقیقه در این بازی حضور داشت و عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. او پس از بازی درباره شکست امشب گفت:«تیم خوب بازی می‌کرد تا اینکه نتیجه ۲-۲ شد. من عصبانی هستم چون آن گل روی اشتباه من بود. مسئول شکست من هستم. از همه عذرخواهی می‌کنم.»

او سپس درباره احتمال نایب قهرمانی در پایان فصل گفت:«متاسفانه دیگر دست خودمان نیست. فقط باید همه بازی‌هایمان را ببریم و منتظر باشیم که خیرونا امتیاز از دست دهد.»

ستاره اسپانیایی بارسا در پاسخ به سوالی درباره عملکرد کلی تیم در بازی امشب هم گفت:«ما مستحق باخت نبودیم. ما بازی را کنترل کرده بودیم، توپ را در اختیار داشتیم. اما پس از مساوی شدن بازی اعتمادبه‌نفس آنها بیشتر شد و ما نابود شدیم.»

دیگر خبرها

  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • کالافیوری: یوونتوس؟ فقط روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با بولونیا تمرکز کرده‌ام
  • حرف آخر استقلال: هفته پایانی باید با تماشاگر باشد
  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل