Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ربیع‌خواه، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، او و دیگر بازیکنان این تیم تمام خواسته‌های گابریل کالدرون را در دیدار مقابل ذوب‌آهن در زمین پیاده کرده‌اند. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پرسپولیس در یک نمایش خیلی خوب در اصفهان موفق به شکست ذوب‌آهن شد و بعد از مدت‌ها باب میل هوادارانش بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این برد و عملکرد خوبی که پرسپولیس از خود ارائه کرد بار دیگر نام خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی مطرح کرد. شاید اوج‌گیری استقلال رقیب این تیم هم در این اتفاق بی‌تاثیر نبود، از این جهت که انگیزه شاگردان گابریل کالدرون در بازی با ذوب‌آهن بیشتر از هر زمان دیگری بود. درباره شرایط پرسپولیس با محسن ربیع‌خواه گفت‌وگویی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تسنیم: بازی سختی را با یک نمایش خیلی خوب بردید ...
واقعاً این بازی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ بود، از این جهت که هر دو تیم واقعاً خوب بازی کردند. تیم ما به این برد نیاز داشت تا از کورس عقب نمانیم.

تسنیم: از معدود بازی‌هایی هم بود که گابریل کالدرون از عملکرد همه شاگردانش راضی بود و از آنها تقدیر کرد.
در این بازی بازیکنان تمام خواسته‌های کادر فنی را در زمین مسابقه اجرا کردند و نتیجه‌اش را هم دیدیم. واقعاً بردن ذوب‌آهن با سه گل کار راحتی نبود و عملکرد خوب‌ تیم این نتیجه را رقم زد.

تسنیم: هواداران پرسپولیس مدت‌ها بود که انتظار داشتند این تیم را در میدان ببینند.
قبل از بازی با ذوب‌آهن واقعاً خوب تمرین کرده بودیم. همه ناراحت بودیم از اینکه روند حرکتی تیم آن‌طور که انتظار داریم نیست و با اتحاد تیمی و انسجام بیشتر سعی کردیم از همین بازی با ذوب‌‌آهن شرایط‌مان را بهبود ببخشیم که این اتفاق با همت و تلاش تمام اعضای تیم رخ داد. باید تلاش کنیم که این روند ادامه پیدا کند تا خیلی زود به جایگاه دلخواه‌مان در جدول برسیم.

تسنیم: عملکرد خوب پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به بازی هجومی این تیم هم ربط داشت یا نه؟
طبیعی است که ما مقابل تیم‌هایی که دفاعی بازی نمی‌کنند راحت‌تر بازی می‌کنیم. متأسفانه برخی تیم‌ها مقابل ما خیلی عقب و بسته بازی می‌کنند و سخت می‌شود به دروازه‌ آنها نزدیک شد. حریفان پرسپولیس بیشتر دنبال گل نخوردن و ضدحمله زدن هستند و برای بردن آنها باید از تمام راه‌های گلزنی استفاده کنیم.

تسنیم: اوج‌گیری استقلال تأثیری در انگیزه بازیکنان پرسپولیس برای بازگشت به روز‌های اوج داشت؟
ما کار خودمان را می‌کنیم و کاری به رقبا نداریم. سعی‌مان این است که بازی به بازی جلو برویم و موفقیت‌های قبل‌مان را تکرار کنیم. ما به همه رقبا هم احترام می‌گذاریم.

تسنیم: این اطمینان را به هواداران پرسپولیس می‌دهید که در فصل جاری مدعی جدی قهرمانی خواهید بود؟
این‌طور نیست که ما نخواهیم قهرمان شویم یا انگیزه کافی نداشته باشیم. تا الان هم تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا بهترین نتایج را بگیریم. برای اینکه بتوانیم روند خوب مان را ادامه دهیم بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت هواداران داریم. هواداران ما در سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط هم پشت تیم‌شان هستند و ما امیدواریم در این فصل نیز همین روند ادامه پیدا کند. ما بازیکنان وقتی هواداران را پشت خودمان ببنیم قطعاً در شرایط بهتری به میدان می‌رویم.

تسنیم: مدیریت باشگاه پرسپولیس چقدر در اتحاد و منسجم شدن تیم‌تان در هفته‌های اخیر نقش داشته است؟
تمام عوامل باشگاه متحد و یکدل شده‌اند که سخت تلاش کنیم تا افتخارات قبل را تکرار کنیم. هر فردی در باشگاه به دنبال این است که وظیفه‌اش را به نحوی شایسته انجام دهد و هر موقع به این شکل عمل شده شاهد موفقیت و سربلندی پرسپولیس هم بوده‌ایم.

تسنیم: نظر شما در مورد حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی چیست؟
اجازه دهید در مورد این مسئله هیچ حرفی نزنم.

رادوشوویچ: فکر کردن به چهارمین قهرمانی را به چند ساعت صدرنشینی ترجیح می‌دهیم/ همیشه طوری تمرین می‌کنم که انگار قرار است بازی کنم

 

انتهای پیام/

R1331/P/S3,27/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ذوب آهن اصفهان گابریل کالدرون پرسپولیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان گابریل کالدرون پرسپولیس ذوب آهن اصفهان گابریل کالدرون پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده

«کودک شو» همان بار اولی که بازغی از برنامه جدا شد، یک تجربه‌ی به پایان رسیده بود، فقط معلوم نیست که اصرار مدیران شبکه‌ی نسیم برای ادامه دادن بیهوده این مسیر برای چیست.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در اوایل آذرماه سال گذشته، پژمان بازغی، بازیگر محجوب و کم‌حاشیه‌ی کشورمان، اعلام کرد که بعد از تقریبا ۵ فصل تجربه‌ی مجری‌گری در مسابقه‌ی «کودک شو» از این برنامه کنار گذاشته شد. یک روز بعد از مصاحبه‌ی بازغی، رضا نصیری کارگردان فصل‌های قبلی این برنامه از کنارگذاشته شدن تیم قبلی ساخت «کودک شو» خبر داد.

حقیقت ماجرا این است که از قضاء آقایان بازغی و نصیری بسیار خوب موقعی از برنامه کنار رفتند و در واقع یک توفیق اجباری برای ایشان دست داد!

«کودک شو» بعد از سه فصل، یعنی همان زمانی که حمید گودرزی به عنوان مجری جایگزین پژمان بازغی شد، روند افول خود را شروع کرد و بازگشت دوباره بازغی هم نتوانست به لحاظ کیفی برنامه را بالا بکشد.

به بیان دیگر، «کودک شو» همان بار اولی که بازغی از برنامه جدا شد(آبان ۹۹) یک تجربه‌ی به پایان رسیده بود که دیگر چیز دندان‌گیری برای عرضه نداشت. فقط معلوم نیست که اصرار مدیران شبکه‌ی نسیم برای ادامه دادن به این تجربه‌ی به ته دیگ خورده، آن هم با تغییر عوامل اصلی، برای چیست.

در حقیقت سوخت اصلی و تنها کارمایه‌ی باقی‌مانده از فصل چهارم به بعد مسابقه‌ی «کودک شو»، میل طبیعی و غریزی پدر و مادرها برای جلوی دوربین رفتن فرزندان دلبندشان و ثبت ان روی آنتن تلویزیون ملی است. از همین رو، کف استقبالی که به طور ثابت والدین، چه در شکل شرکت‌کننده و چه در شکل ببینده، حتی تا فصل n ام از چنین برنامه‌ای خواهند داشت، نباید موجب اشتباه محاسبه شود که این برنامه چون حدی از «بیننده» دارد، باید به هر قیمت ادامه پیدا کند.

چنین مسابقه‌هایی یک تیم قوی ایده پرداز، طراح و اجراکننده فنی نیاز دارد، چیزی که در «کودک شو» دیده نمی شود. ایده‌ها بسیار پیش‌پاافتاده و اجرای آن‌ها آماتوری است. این که عوامل برنامه برای پر کردن خلاهای برنامه بیش از حد روی پرسیدن سوالات تکراری از آنان و ظرفیت شیرین‌زبانی کودکان جلوی دوربین حساب باز کرده‌اند، نشان از ساده‌انگاری و سهل‌پنداری بیش از حد ذهنیت دوستان درباره برنامه‌ی «کودکانه» دارد. در شرایط کنونی، برنامه از هر نوع ارزش افزوده هنری و فنی خالی است و هیچ خلاقیتی در طراحی و اجرا ندارد.

برای مثال، جای یک شخصیت کودکانه، در قالب عروسک یا عروسک قدی یا همکار/دستیار مجری با ظاهر و ادبیات کودکان در برنامه خالی است، شخصیتی که معمولا به نماد چنین برنامه‌هایی تبدیل می شود. چنین شخصیتی می تواند فاصله میان شرکت‌کنندگان کودک و مجری را پر کند و شور و شعف کودکانه برنامه را بالا ببرد. به ویژه چون ملیکا شریفی نیا تجربه‌ای در اجرا ندارد و به طریق اولی، ابدا کار تخصصی اجرا برای کودکان را پیش از این تجربه نکرده، وجود یک شخصیت میانجی کاملا ضروری به نظر می رسید.

ملیکا شریفی نیا مسلط بر اجرا نیست به نحوی که همه دست اندازها و تپه‌چاله‌های اجرای خود را با قربان‌صدقه رفتن کودکان جبران می کند.

به عبارت دیگر، او در حال بازی کردن نقش «گرمی» و «صمیمیت» با مهمانان و کودکان است و متاسفانه این نقش بازی کردن زیادی به چشم می آید. مجری برنامه اصطلاحا "زیادی شلوغش می کند" و با انرژی بالای کاذب و ساختگی و بعضا داد و فریاد می خواهد چیزی را بر آن تسلط ندارد، در چشم مخاطب فرو کند.

البته این که مجری دارای یک صدای شفاف و رسا باشد، جزو اصول اولیه‌ی فیزیولوژی یک مجری است و متاسفانه صدای خانم شریفی‌نیا به واسطه‌ی دورگه و خشدار بودن، ابدا مناسب اجرا نیست.

جدای از این، مجری جدای از این که باید بتواند ایده‌ها و گفتارهای از پیش تعیین‌ و نوشته‌شده را به درستی اجرا کند، به لحاظ شخصیتی باید واجد گونه‌ای حاضرجوابی، بداهه‌پردازی و شوخ‌طبعی غریزی باشد.

در واقع، مجری باید برای اجرای برنامه‌ با تم خاص(در این‌جا کودکانه) یک شخصیت‌پردازی متناسب با آن انجام دهد، در حالی که خانم شریفی‌نیا علی‌رغم سابقه‌ی بازیگری، چنین طراحی برای حضور جلوی دوربین «کودک شو» ندارد. ظاهرا هم ایشان و هم عوامل برنامه زیادی کار اجرا مسابقه‌ی کودک‌محور را سهل و ساده فرض کرده‌اند.

بی‌انصافی است که بگوییم «کودک شو»، در کلیت خود پروژه‌ی شکست‌خورده و ناموفقی بود. بله در دو سه فصل ابتدایی، «کودک شو» به واسطه‌ی ایده‌ی جدید خود(در مقیاس تلویزیون ایران، وگرنه انواع شوها و برنامه‌های موفق و پرطرفدار با حضور کودکان و نوجوانان در دنیا ساخته شده است)، جذابیت پژمان بازغی به عنوان یک ستاره سینمایی و داشتن کف استعداد لازم برای اجرا و البته عطش شدید جامعه به حضور نمایشی کودکان خود، آن هم در صفحه‌ی سیمای ملی، توانست در جذب مخاطب موفق باشد. اما «کودک شو» هر پتانسیل و ظرفیت و طراوتی اگر داشت، در نهایت تا همان فصل سوم عرضه کرد و پس از آن، چیزی جز تکرار مکررات و صرف هزینه با هدف پرکردن آنتن نبود.

معضل اصلی «کودک شو» این است که نه در کلیت خود و نه دست‌کم در هر فصل خود، فاقد یک «ایده» کانونی است که هم جنبه‌ی نوآوری داشته باشد و هم کلیت برنامه را منسجم و باکیفیت نگه دارد.

برای روشن شدن موضوع لازم است اشاره کنیم که تقریبا هر شو یا برنامه یا مسابقه‌ی تلویزیونی مشهور با محوریت کودک و نوجوان در شبکه‌های بزرگ دنیا، دارای یک ایده‌ی مرکزی است. برای مثال رقابت «آشپزی» بین کودکان یا نوجوانان محمل ساخت شماری از معروف‌ترین برنامه‌ها چون «MasterChef Junior»، «Kids Baking Championship»، «Food Network Star Kids» و «Disney's Magic Bake-Off» و... بوده است.

یا آمادگی جسمانی و مانورپذیری کودکان و نوجوانان در شوی محبوب «American Ninja Warrior Junior» محور کار بود. مسابقه‌ی «Genius Junior» صحنه‌ای برای معرفی و جلوه‌گری کودکان بااستعداد و نابغه در زمینه ریاضیات، هجی و املای کلمات و اطلاعات عمومی است که در قالب یک مسابقه‌ی بسیار جذاب و هیجان‌آور به تصویر کشیده می شود.

شوی «Shark Tank Young Entrepreneur Special» ایده‌های ناب کارآفرینی از سوی کودکان خلاق و هوشمند را توسط تیمی از کارآفرینان مشهور و موفق قضاوت می کند. مسابقه‌ی «Endurance» قدرت، تحمل، خلاقیت و کار تیمی کودکان را در شرایط سخت شبیه‌سازی شده در محیط‌هایی چون جنگل به سنجش می گذارد.

در « Mythbusters Jr» تیمی از کودکان با بهره‌گیری از قدرت تحلیل و منطق خود و ابزارهای در اختیار علمی، افسانه‌های معروف محلی در نقاط مختلف آمریکا را مورد بررسی قرار می دهند تا نسبت آن‌ها را با دروغ یا واقعیت تعیین کنند.

ملاحظه می شود که انواع ایده‌های مرکزی جذاب و بعضا بسیار خاص در محور طراحی مسابقات کودکان و نوجوانان قرار می گیرد. اما «کودک شو»، علی‌رغم این که به فصل ششم رسیده، فاقد چنین ایده‌ی منسجم‌کننده و خلاقیت‌سازی است، از همین رو، فصل ششم آن کاملا به لحاظ ایده و اجرا، ولنگار و باری به هر جهت است. نه بازی‌های طراحی‌شده بدیع و سرگرم‌کننده هستند، نه نکات آموزشی خاصی در کلیت برنامه دیده می شود و تجربه‌ی خاصی از این حضور در آنتن سیمای ملی برای «والدین» شرکت‌کننده رقم زده می شود.

ظاهرا تلاشی بی‌وقفه در جریان است که به هر قیمتی بودجه‌های عمومی که در اختیار سازمان است، از طریق تیم‌های برنامه‌سازی(دقیق‌تر: برنامه پر کُن)، با بسیط‌ترین ایده‌ها، تکراری‌ترین شیوه‌ها و البته کشدارترین زمان‌ها تلف شود. این سطح از کیفیت‌ستیزی برنامه‌سازان از یک سو، و نظارت‌گریزی از سوی مدیران میانی چه در مرحله تصویب طرح و چه در حین ساخت و پخش از سوی دیگر، واقعا نوبر است و نشان از بحران در ساختار تولید و برنامه‌سازی در شبکه‌های سیما دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم