Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یکشنبه ۱۷ آذر تفاهم نامه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزش همگانی، تشکیل خانه‌های هلال و همچنین پشتیبانی در زمان امدادرسانی به هموطنان، بین جمعیت هلال احمر استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران امضاء شد تا از این پس مساجد علاوه بر پایگاه امن پشتیبانی در زمان بحران به عنوان مرکز آموزش همگانی هلال احمر نیز فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خود امدادی برای تمام مردم واجب است 

حجت الاسلام مرتضی سلطانی مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران در این مراسم، اظهار کرد: در جامعه امروز و با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی مختلف موضوع خود امدادی بسیار دارای اهمیت است.  
وی ادامه داد: خود امدادی بسیار حیاتی است زیرا که در حوادث گوناگون تا رسیدن نیروهای امدادی خود مردم می‌توانند با گذراندن دوره‌های امدادی به خود و اطرافیان کمک کنند.  

وی در ادامه بیان کرد: هلال احمر علاقه‌مند است تا از ظرفیت بالای مساجد استفاده کند و امکانات خود مخصوصا در حوزه آموزش همگانی را از طریق مساجد در اختیار مردم قرار دهد.  

مردم هلال احمر را در حوادث تنها نگذاشتند

در ادامه مراسم شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ابراز داشت: ما در جمعیتی فعالیت می‌کنیم که افتخار دارد با آیه زیبایی از قرآن کار خود را نهادینه کرده است و حدود ۱۰۰ سال از عمر جمعیت هلال احمر می‌گذرد.  

وی ادامه داد: هلال احمر اولین تشکلی است که در حوزه بحران در کشور تشکیل و ورود پیدا کرد و بعد از آن مسؤولان وظیفه امدادرسانی در بحران را به این مجموعه واگذار کرده‌اند.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: در کشورمان با نگاه مذهبی که مردم دلسوزمان داشتند، یک اقبال بزرگی برای جمعیت هلال احمر است که ساختار اصلی جمعیت هلال احمر توسط داوطلبان که از خود مردم هستند تشکیل شود.  

فتحی تصریح کرد: در حوادث اخیر شاهد بودیم که مردم هیچ‌گاه از هلال احمر جدا نبودند و در جمعیت هلال احمر بعد از اوقاف بیشترین وقف‌ها را داریم که منشاء خیر بزرگی برای این جمعیت مردمی و بشردوستانه هستند.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران به معرفی مجموعه‌های مختلف هلال احمر پرداخت و عنوان کرد: در خصوص وقوع بحران‌ها جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم و ضروری است در امر مقابله با مخاطرات همیشه آماده باشیم.  

فتحی با اشاره به شعار امروز هلال احمر مبنی بر جامعه آماده، اضافه کرد: جامعه همیشه باید آماده باشد که تمام مردم باید در زمان بحران کمک کنند و مساجد به عنوان یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند به جمعیت هلال احمر کمک کند.  

وی خاطر نشان کرد: مردم اقشار مختلف همیشه به مساجد مراجعه می‌کنند و ما می‌توانیم با ارائه آموزش‌های لازم جامعه هدفی را در جمعیت هلال احمر به خصوص در استان تهران تشکیل دهیم که قابل اتکاء و برنامه‌ریزی به حساب آیند.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: مساجد در حوادث بسیار کمک می‌کنند و مردم به مساجد اطمینان کاملی دارند.  

کارکردهای اجتماعی مساجد استان تهران تقویت خواهد شد

حجت ‌الاسلام‌ سید ناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز امور مساجد استان تهرانضمن تسلیت ایام وفات حضرت معصومه(س) و با گرامی داشتن ایام هفته بسیج که پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: قدمت مساجد با تشکیل کانون بشری بوده و اولین خانه، مساجد است.  

وی با بیان این‌که مساجد کانون توسعه مسائل شهری و اجتماعی هستند، ادامه داد: یکی از ابتکارهای اسلام بنای مسجد بوده که از زمان پیامبر(ص) جایگاهی برای عبادت، کمک به نیازمندان و سایر امور مهم بوده است.  

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: در تمامی مراحل انقلاب اسلامی از جمله جنگ، حوادث طبیعی و مقاطع مهم دیگر نقش مساجد بسیار پررنگ بوده است و کسی نمی‌تواند این نقش مهم و مؤثر را انکار کند.  

حجت ‌الاسلام‌ نوری زاده با بیان این‌که یکی از نگاه‌هایی که در مساجد استان تهران در حال تقویت آن هستیم، کارکردهای اجتماعی در بخش‌های مختلف مساجد است، یادآور شد: تمام توان خود را برای ارائه خدمات به مردم به کار خواهیم برد و برگزاری کارهای اجتماعی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد برای همه جامعه مفید است.  

وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات در بخش اطلاع‌رسانی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، تصریح کرد: مساجد و ائمه جماعت می‌توانند در موضوع کمک‌های مردمی و جذب افراد خیر تا حد زیادی اثرگذار باشند و امیدواریم با کمک جمعیت هلال احمر بتوانیم خدمات خوبی را در مساجد استان تهران داشته باشیم.  

۳۰ هزار و ۵۰۰ مسجد استان تهران در خدمت هلال احمر

محسن ولیئی معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز در این مراسم اعلام کرد: مساجد آمادگی این را دارند که تمام امکانات را در طرح‌های مختلف در خدمت هلال احمر قرار دهند.  

وی با اشاره به حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ مسجد استان تهران اضافه کرد: با این تفاهم نامه آماده خواهیم بود تا در تمامی مساجد دوره‌های آموزشی امداد را برگزار و همچنین در زمان بحران به عنوان محل اسکان در خدمت هموطنان باشیم.  

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در پایان عنوان کرد: این طرح در استان تهران به صورت مرکزیت در کشور اجرا خواهد شد و با هماهنگی‌هایی که انجام خواهد شد طرح آموزش امداد، تشکیل خانه‌های هلال احمر و موارد دیگر به مرور زمان در مساجد کلید خواهد خورد.  

کد خبر 468487 برچسب‌ها اسلام - مسجد هلال احمر تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسلام مسجد هلال احمر تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است