Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@20:53:06 GMT

یزد به مقصد گردشگری معلولین تبدیل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۳۹۸

یزد به مقصد گردشگری معلولین تبدیل خواهد شد

شهردار یزد گفت: در برنامه بلند مدت قرار است یزد به مقصد گردشگری معلولین تبدیل شود و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال الدین عزیزی در نشست هم اندیشی با معلولین میهمان در جشنواره ملی گردشگری یزد اظهار کرد: این جشنواره کمک می‌کند تا شهر یزد از معلولیت خارج شود. 

وی با بیان اینکه در حال برطرف کردن ضعف‌های شهر خود هستیم، گفت: این برنامه آغاز خوبی برای اقدامات گسترده در حوزه مناسب سازی شهری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یزد با بیان اینکه زیستن در شهرها باید برای همه اقشار جامعه باشد، تاکید کرد: شهرها برای استفاده تمام مردم باید مناسب سازی شود که در این راستا شورای اسلامی شهر یزد تصویب کرد تا از این پس هیچکدام از پروژه‌های شهرداری بدون ناظر مناسب سازی اجرایی نشود.

وی با بیان اینکه این شهر در حال حرکت به سمت یک شهر قابل دسترس است، عنوان کرد: در برنامه بلند مدت قرار است یزد به مقصد گردشگری معلولین تبدیل شود و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم.

عزیزی با بیان اینکه آمادگی داریم به همه شهرها کمک کنیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم، اظهار کرد: از شهرداران شهرهای کشور دعوت می‌کنیم تا در نشست‌های تخصصی در شهر یزد شرکت کنند تا تجربیات را به اشتراک بگذاریم تا این روند در همه شهرهای ایران فراگیر شود.

کد خبر 400023

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهروند معلولين شهرداری یزد کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی

مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری گفت: سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور اجرا در چارچوب ضوابط مربوطه، به ادارات کل میراث‌فرهنگی ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ابوطالب قاسمی؛ مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری اظهار کرد: تعیین و ابلاغ سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف افزایش توانمندی بهره‌برداران شاغل در واحدهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شد.

وی افزود: عدم برخورداری برخی شاغلان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سطوح عالی تحصیلاتی و نوع خدمت میزبانی در این واحدها که در مواردی به صورت خانوادگی، بومی و محلی انجام می‌شود، ضرورت داشت دوره‌های آموزشی موجود به عنوان یک مطالبه جدی مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با این قشر، دوره‌ای جدید با همکاری و نظارت جامعه تخصصی بوم‌گردی و برخی از اساتید و متخصصین این حوزه بر اساس نظرات مدیران حوزه‌های تخصصی معاونت گردشگری طراحی و ابلاغ شود.

قاسمی با بیان اینکه این موضوع با استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه مواجه شده است، افزود: بر اساس ضوابط اجرایی، مؤسسات آموزشی موظف هستند از تاریخ ابلاغ بخشنامه، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بر اساس دروس و سرفصل‌های تعیین شده اجرا کنند.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری خاطرنشان کرد: دوره‌های الزامی صرفاً از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز از این معاونت برگزار و مدرسین هر دوره با معرفی مؤسسات مربوطه در چارچوب دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، صدور گواهینامه دوره‌های تشویقی توسط استان انجام می‌شود و امکان برگزاری دوره‌های تشویقی در رویداد آموزشی جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز وجود دارد.

قاسمی گفت: سرفصل‌های اختصاصی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مدت 95 ساعت در دو بخش 55 ساعت اصلی و 40 ساعت تشویقی تعریف شده است. بخش اصلی شامل آشنایی با اصول و مفاهیم مهمان‌نوازی، قوانین و مقررات، خدمات ایمنی و پایداری حفظ محیط‌زیست و بخش تشویقی در برگیرنده اطلاعات حرفه‌ای پیشرفته ویژه افرادی با سطح تحصیلات بالاتر که تمایل به افزایش مهارت و آگاهی دارند، است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند