Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:55:31 GMT

بارندگی ۵۵ نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۶۰۳

بارندگی ۵۵ نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

محسن حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هسته این بارندگی‌ها در شهرستان نیکشهر بود به طوریکه در ایستگاه‌های «بنت» ۲۸ میلی‌متر، «دستگرد» ۲۰ میلی‌متر، «هیچان» ۱۶ میلی‌متر و همچنین شهر نیکشهر ۱۴ میلی‌متر باران باریده است.
وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فراگیر بوده است، افزود: این سامانه تا کنون در ۱۵ شهرستان استان شامل زاهدان، میرجاوه، سراوان، سرباز، مهرستان، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، دلگان، بمپور، بزمان و خاش فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی تا صبح دوشنبه در سطح استان فعال است به طوریکه انتظار می‌رود تمرکز بارش در نیمه جنوبی، سواحل، روی دریا و برخی ارتفاعات مرکزی باشد.

وی افزود: رگبار باران، رعد و برق، با احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گردوخاک از ویژگی‌های مورد انتظار سامانه‌های بارشی محسوب می‌شود که ممکن است در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه های محلی شود.

حیدری گفت: بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا پنجشنبه فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی‌تر خواهد بود. 
وی به تشریح وضعیت جوی نواحی جنوبی و ساحلی استان پرداخت و افزود: تا چهارشنبه شرایط برای رگبار و رعدوبرق و تند باد روی دریا و برخی نقاط ساحلی فراهم است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دریا در این مدت بویژه در نواحی غربی مواج پیش‌بینی می‌شود.
وی توصیه کرد: از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هواشناسی بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی بارش باران سیستان و بلوچستان هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار هواشناسی اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

مهدی کریمی با بیان اینکه رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است هشدار داد: شهروندان در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش بینی می‌شود.

شوط با ۲۹ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شوط با ۲۹ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت، پربارش‌ترین شهرستان استان بود و بعد از آن نیز شهرستان‌های خوی و پیرانشهر قرار داشتند.

کریمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های خوبی را از شمال و جنوب استان ثبت کرده ایم به طوری که بعد از شوط، ۱۲ میلی‌متر بارندگی از خوی و ۱۰ میلی متر نیز از پیرانشهر گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹.۶ میلی‌متر از سلماس، ۸.۵ میلی متر از ماکو، ۶ میلی متر از سردشت، ۵.۷ میلی متر از چایپاره و ۳.۴ میلی متر از پلدشت ثبت بارندگی داشته ایم.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سایر شهر‌های استان هم بارش‌هایی ثبت شده است، اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در خود شهر ارومیه کمتر از یک میلی متر بود ولی در مناطق انزل و باری حدود سه میلی متر بارندگی ثبت شد.

کریمی گفت: کاهش دمای هوای در ۲ روز گذشته نیز در استان محقق شده و چالدران با مثبت هشت درجه سانتی گراد خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۲۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه آذربایجان غربی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان