Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:30:17 GMT

توافقات تازه آمریکا و طالبان در قطر

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۷۳۷

وزیر سابق حکومت طالبان اظهار داشت که آمریکا موافقت کرده تا حملات شبانه را متوقف کند و البته طالبان نیز تا امضای توافق با آمریکا حاضر به گفتگو‌های بین‌الافغانی نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، «مولوی قلم‌الدین» وزیر سابق امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان گفت که آمریکا در مذاکراتی که با هیئت طالبان داشت موافقت کرد تا حملات شبانه را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود که دو طرف همچنین علاوه بر کاهش خشونت‌ها درباره آغاز رسمی گفتگو‌های بین‌الافغانی تبادل‌نظر کردند.

قلم‌الدین ادامه داد که طالبان در مقابل توقف حملات شبانه نیز متعهد شده تا حملات انتحاری را متوقف کند.

این وزیر سابق حکومت طالبان به «جمهور» اظهارداشت: طرفین دیروز توافق کردند که آمریکایی‌ها دیگر عملیات شبانه و بمباران بی‌جا انجام نمی‎دهند و در مقابل طالبان هم نیز در شهر‌های بزرگ که ازدحام غیرنظامیان زیاد است عملیات انتحاری انجام نخواهد داد.

وی در ادامه گفت که روز گذشته درباره آغاز گفتگو‌های بین‌الافغانی صحبت شده، اما هیچ توافقی در این باره صورت نگرفت و اگرچه امروز نیز به آغاز این گفتگو‌ها پرداخته می‌شود، اما احتمال نتیجه‌ای در این باره بعید است.

قلم‌الدین تصریح کرد: تا زمانی که مصوباتی که در ۹ دور قبل بین آمریکایی‌ها و طالبان بدست آمده بود امضا نشود طالبان حاضر به مذاکرات رسمی بین‌الافغانی نخواهد شد.

آمریکا و طالبان تاکنون به این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فروش صندلی اتوبوس گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران تابناک آمریکا طالبان قطر انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فروش صندلی اتوبوس گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز