Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:43:55 GMT

ماهنامه نمایش منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۹۴۸

ماهنامه نمایش منتشر شد

جدیدترین شماره ماهنامه نمایش، ویژه آبان‌ماه ۱۳۹۸ با نگاه ویژه به نمایشنامه‌نویسی منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی ماهنامه، نگاه ویژه این شماره «نمایش» به نمایشنامه‌نویس اختصاص دارد و در همین رابطه در بخش ترجمه، مقالات «مواد لازم برای نمایشنامه‌نویس شدن» از نینا موریسن، «نمایشنامه‌نویسان باید مزایا و منافع آموزش دادن را بدانند» از فین کندی، «نمایشنامه‌نویس، خلاقیت و جامعه: بازگشایی «برای بازگشت از عدم» اثری از سونی اودودو» از کینگ آکان نائمکا ایو و «اهمیتِ ناکامی: چرا نمایشنامه‌نویس باید با عدم استقبال مواجه شود» از استیو واترز ترجمه و منتشر شده و مقاله‌های «نوشتن» از دکتر غلامحسین دولت‌آبادی، «نماش دینی مشهد در یک مکث/ نمایش‌های دینی چهاردهه از دیدگاه نمایشنامه‌نویس» از سعید تشکری، «روایت فراموش‌شدگان» از رضا گشتاسب، «کهن جامه خویش» از علی رضایی و «چرا نان نمایشنامه هنوز سر سفره ما نیامده است؟!» از لیلی عاج نیز در همین راستا تألیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگو با دیرده کیناهان با نام «نمایشنامه‌نویس شدن شبیه چه چیزی است؟» و مصاحبه با ابوتراب خسروی تحت عنوان «نوشتن حق هر کسی است که بخواهد بنویسد» گفت‌وگوهای این بخش است.


نقد نمایش‌های «رگ»، «مغازه خودکشی»، «کریملوژی»، «لانچر پنج»، «مرغ دریایی من» و «حال همه ما خوب است» در بخش نقد تئاتر قابل خواندن هستند. «معزالدیوان فکری، هنرمند مؤثر در ایجاد تئاتر مدرن ایران»، یادداشتی از پیمان شیخی است که آن را در این قسمت می‌توانید بخوانید.


بخش دوم مصاحبه نصرالله قادری با حمیدرضا نعیمی با عنوان «گپ‌وگفتی میان دو فنجان چای» گفت‌وگوی ویژه‌ای است که در شماره آتی، آخرین بخش آن منتشر خواهد شد. سرمقاله «تئاتر و ایستادن روی میدان مین!» از دیگر بخش‌های ماهنامه است.


نکوداشت این شماره به دکتر احمد کامیابی‌مسک اختصاص دارد که شامل مروری بر فعالیت‌های وی در زمینه تئاتر و یادداشت‌هایی از دکتر مصطفی مختاباد و ناصر حبیبیان و مصاحبه‌ای با ایشان تحت عنوان «در جست‌وجوی دوست» می‌شود.


شماره ۲۴۲ ماهنامه نمایش ویژه مهرماه ۱۳۹۸ به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری زیر نظر دفتر پژوهش و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی در 1۳۶ صفحه و با بهای ده‌هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئاتر چاپ و توزیع شده است.


بخش‌هایی از این شماره ماهنامه نمایش در وب‌سایت http://magazin.theater.ir قرار دارد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس استان بوشهر خبرگزاری شبستان روز دانشجو کانون های مساجد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس ماهنامه نمایش نمایش نامه نویسی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر