Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@01:54:37 GMT

حاشیه‌های حضور امروز روحانی در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۲۰۶۳

حاشیه‌های حضور امروز روحانی در مجلس

رئیس جمهور صبح امروز لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد که این حضور رئیس جمهور در خانه ملت با حواشی همراه بود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(یکشنبه 17 آذر) لایحه بودجه سال 99 کل کشور را به مجلس تقدیم کرد که این حضور رئیس جمهور در خانه ملت با حواشی همراه بود.

طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور موظف است 15 آذر هرسال بودجه سال آینده کشور را برای بررسی و تصویب به مجلس بفرستد که به دلیل تلاقی با تعطیلات آخر هفته، این جلسه در 17 آذر تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت هشت صبح زمانی که درهای صحن به روی خبرنگاران و عکاسان باز شد، رئیس جمهور در جلسه حاضر و روی صندلی مربوط به مهمانان نشسته بود.

ببینید: عکس/ خوش‌وبش نمایندگان مجلس با روحانی چند نفر به صحبت‌های امروز روحانی در مجلس گوش کردند؟ +عکس

برخی اعضای هیئت دولت اعم از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش همراهان رئیس جمهور بودند. البته حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات هم با تأخیر به جمع اعضای دولت پیوست.

خلاف تصور علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس که شب گذشته در توئیتی پیش بینی کرده بود، مخالفان دولت اعتراض‌های شدیدی را برای موضوع بنزین به رئیس جمهور داشته باشند و فضای مجلس را ناآرام کنند، مجلس آرام بود.

زمانی که حسن روحانی طبق قانون برای استفاده از وقت یک ساعته خود به منظور ارائه گزارش لایحه بودجه پشت تریبون قرار گرفت، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، خطاب به علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه و با صدای بلند گفت: «آقای رحیمی از بنزین چه خبر؟»

روحانی زمانی که از بودجه سخن می‌گفت شاخصه‌هایی برای بودجه سال 99 بیان کرد و گفت: بودجه سال 99 مانند سال جاری، بودجه ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ است که به دنیا اعلام  می‌کند به‌رغم تحریم‌های ظالمانه کشور را اداره می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بودجه 99 چناچه پیش بینی شده به نفت اتکا ندارد. در حالی که بودجه عمرانی 70 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که در طول 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 6 برابر شده است.

در حاشیه صحبت‌های روحای اما برخی نمایندگان بی‌صدا مشغول رایزنی‌های خود بودند. محسن علیجانی و مصطفی کواکبیان نمایندگان تهران مدتی بالای سر محمدرضا عارف ایستادند و با او صحبت‌هایی را داشتند. پس از اتمام گفت وگوها عارف  وکواکبیان به جایگاه هیئت رئیسه مجلس رفتند و دقایقی را  با علی لاریجانی صحبت کردند و بعد از چند دقیقه به صندلی خود مراجعه کردند. 

جایگاه خبرنگاران و عکاسان طبق معمول مراسم ویژه صحن علنی مجلس، به شدت شلوغ بود و تصویربرداران و عکسان زیادی از جلسه استقبال کرده بودند.

زمان صحبت‌های رئیس جمهور از نیمه گذشته بود که مجلس رفته‌رفته نظم خود را از دست می‌داد به طوری که صندلی‌های پشت مهمانان دولت کمی شلوغ شد و نمایندگان برای رایزنی به سمت صندلی‌های اعضای دولت می‌رفتند.

وقتی رئیس جمهور در ارائه گزارش خود به بخش رسیدگی به مدارس کشور و موضوع گرمایش و امنیت آن در فصل سرما رسید و مطالبی را مطرح کرد، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس از جای خود بلند شد و با صدای بلند رئیس  جمهور را مورد خطاب قرار داد و گفت: اینهایی که می‌گویید اجرایی می‌شود؟

سخنرانی رئیس جمهور که پایان یافت روحانی با صدای بلند گفت لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس می‌کنم و لایحه را به علی لاریجانی داد و به سرعت صحن علنی پارلمان را ترک کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین نمایندگان مجلس مجلس روحانی محمدباقر نوبخت نادر قاضی پور بودجه ۹۹ مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران

وزیر کار درباره لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران گفت: در دیدار روز کارگر با رئیس‌جمهور, تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که بگذاریم ماده ۴۱ به همان سبک بماند و همواره شورای‌عالی کار دستمزد را تعیین کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از تعیین دستمزد 1403 کارگران بود که زمزمه تغییر روش دستمزد در خبرها پیچید و بعد از آن حسین علی رعیتی فرد, معاون روابط کار با اشاره به اتهامات واهی وارد شده به شورای عالی کار در سال‌های اخیر گفت: از این جهت دولت قصد دارد در قالب یک لایحه از ظرفیت‌ وجود نمایندگانی از آحاد و اقشار مختلف در مجلس شورای اسلامی برای تعیین دستمزد کارگران استفاده کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با لایحه پیشنهادی دولت هر ساله همزمان با تصویب قانون بودجه با جلب نظر کارگران و کارفرمایان به تصمیم جامعی در کمیسیون‌های تخصصی برای تعیین دستمزد کارگران کشور برسیم.

وی تاکید کرد: دولت وکیل مدافع کارگران است و امیدواریم با اصلاح این مواد دغدغه جامعه کارگری کمتر شود و به تصمیمات بهتری برسیم.

 به گزارش تسنیم؛ همچنین در اوایل اردیبهشت ماه سید صولت مرتضوی, وزیرکار  از طی شدن مراحل پایانی لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال آینده و واگذاری تصمیم‌گیری آن به مجلس در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در طول تاریخ 40ساله همواره موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مورد مناقشه بوده و به نظر می‌رسید باید مرجعی در این باره تصمیم بگیرد که مقبولیت آن بالاتر از شورای عالی کار باشد که به اعتقاد ما این مرجع مجلس شورای اسلامی است. 

این در حالی است که امروز  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از عقب نشینی این وزارتخانه برای اصلاح ماده 41قانون کار خبر داد و گفت: دستور آقای رئیس‌جمهور روی چشم ما جا دارد و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

وی با اشاره به موضوع پیشنهاد تعیین حقوق و دستمزد کارگران در مجلس گفت: در مورد ماده 41و ماده 167وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد اصلاحیه داشت که در جلسه روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برخی از نمایندگان تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که بگذاریم ماده 41بگذاریم به همان سبک بماند و همواره شورای عالی اشتغال حداقل حقوق و دستمزد کارگران را مانند گذشته تعیین کند و این امر به مجلس شورای اسلامی سپرده نشود.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز اشاره‌ای داشتند که ما آن را درک کردیم و از ارسال لایحه اصلاح ماده 41عقب نشینی کردیم دستور آقای رئیس‌جمهور روی چشم ما جا دارد و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: لایحه امنیت شغلی کارگران در دستور کار است و تقدیم دولت شده است؛ در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است. منتظریم که در دولت مطرح و تصویب و سپس به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • حاشیه شهربانو منصوریان روی آنتن زنده/ رفتار عجیب در قامت یک مدال‌آور!
  • ورزشگاه خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم