Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:04:33 GMT

افزایش سطح زیرکشت محصولات زمستانه در شمال خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۲۱۳۶

افزایش سطح زیرکشت محصولات زمستانه در شمال خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، از ثبت قرارداد آب بیش از ۱۳ هزار و ۲۹۶ هکتار انواع محصولات زراعی زمستانه کشاورزان شمال خوزستان در امور مشترکان این شرکت خبر داد.

یعقوب کرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۴ درصد افزایش کشت را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط خشکسالی شدید نیمه اول سال ۹۷ و پربارشی نیمه دوم سال گذشته و خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده در سازمان آب و برق خوزستان و این شرکت، انتظار می‌رود که امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی زمستانه به بیش از ۵۸ هزار هکتار برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی تامین آب اراضی کشاورزی منطقه و با بیان اینکه عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تا ۱۶ دی ماه سال جاری ادامه دارد، عنوان کرد: مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

کرمی سطح زیر کشت قراردادهای تابستانه امسال را نیز بیش از ۳۰ هزار و ۵۳۷ هکتار اعلام کرد و گفت: در تابستان سال ۹۷ به دلیل خشکسالی شدید حدود ۱۹ هزار و ۷۱۵ هکتار قرارداد آب محصولات تابستانه ثبت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، در منطقه شمال خوزستان در فصول مختلف انواع محصولات زراعی و باغی با بهره‌گیری از کانال های مدرن آبیاری کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت، صیفی‌جات، سبزیجات، باغ مرکبات و چغندرقند قابل توجه است. شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک، مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخصیص آب کشاورزی کشت زمستانه استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا میرحاجتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم سالگرد تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان بیان کرد: امروزه هر آنچه صلابت و اقتدار داریم از سرچشمه جوشان دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و منابع عظیمی که دارد، همواره مورد طمع خیلی قدرت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ظهور و حضور خود در این سرزمین، برای اولین بار اجازه نداد که دشمنان این آب و خاک منابع و ثروت این جغرافیای غنی را به یغما ببرند و به همین دلیل است که یک لحظه از دشمنی و یورش به این ملت و مملکت دریغ نورزیدند.

سردار میرحاجتی اظهار کرد: شهدا کار خودشان را کردند و با تقدیم جانشان از این نظام، انقلاب و میهن دفاع کردند و رسالت امروزه ما در مقابل خون پاک آنها این است که در هر سنگری که هستیم برای اعتلای مملکت تلاش کنیم.

وی گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و دارای بیشترین و بهترین منابع طبیعی و خدادادی است و این همه ظرفیت وظیفه مردم را دوچندان می‌کند که در راه خودکفایی محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و بینش انقلابی و جهادی‌تان تلاش کنند.

کد خبر 6099550

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • وزش باد برای خوزستان پیش بینی می‌شود
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین