Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد: سینمای مستند می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگ‌ساز باشد و به بیان حقایق راستین کشورمان بپردازد.

متن کامل پیام دکتر حسین انتظامی به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح است:


«بسمه تعالی

رونق سینمای مستند در نقاط مختلف کشور و استقبال بین‌المللی از مستندهای ایرانی حکایت از آن دارد که این سینما می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگساز باشد و به بیان حقایق راستین کشورمان بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه ویژه به سینمای مستند در مسیر وسعت بخشیدن به قلمرو فعالیت‌ها و تعمیق رویکردهای اصیل، حضور پر شور سینماگران در حیطه تولید و عنایت به ضرورت فعالیتی پیگیر و ثمربخش، همگی سبب گردیده تا این گستره آکنده از تحرک و پویایی باشد.

محوریت بخشیدن به فعالیت‌هایی منسجم و متنوع موجب شده در مجالی اندک راهی طولانی پیموده شود و چشم‌اندازهایی وسیع‌تر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی فراروی همگان قرار گیرد. تلاشی که امید می‌رود شکوه و شایستگی‌ استعداد هنرمندان متعهد و خلاق ایران اسلامی را بیش از پیش نمایان سازد و ثمرات ارزشمندی را در عرصه‌های گوناگون به بار آورد.‌

هدف از برگزاری جشنواره سینماحقیقت، تقویت بنیان‌های سینمای مستند و بهره‌مند ساختن آن از داشته‌ها و دستاوردهای خویش و تبادل تجارب با دیگران است. رویدادی که توجه به ابعاد وسیع آن می‌تواند از جنبه‌های مختلف بر سینمای ایران تاثیری ژرف بر جای بگذارد.

رشد و شکوفایی سینمای مستند که با برگزاری جشنواره سینماحقیقت روندی شایسته به خود گرفته است، سرآغاز حرکت‌هایی ثمربخش‌تر در آینده خواهد بود. امید آن که این جشنواره  بتواند امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه سینمای مستند و ظرفیت‌های گسترده آن را فراهم سازد و دستاوردهای فراوانی را برای سینماگران ایرانی به ارمغان آورد. در پیمودن این مسیر ارزشمند برای تمامی  تلاشگران عرصه فکر و فرهنگ آرزوی توفیق روز افزون دارم.

حسین انتظامی
رییس سازمان سینمایی»

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه