Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه شهرداری تهران آمادگی مشارکت برای آموزش‌های محیط زیستی در مدارس تهران در قالب سند «آموزش حفاظت از محیط زیست در مدارس» را دارد، گفت: در حال حاضر در 560 ساختمان که تحت تملک شهرداری تهران هستند، اصلاح الگوی مصرف صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، شینا انصاری در نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش و حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی با بیان اینکه پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌های متعددی در زمینه حفظ محیط زیست داشتیم اظهار کرد: صرف انعقاد تفاهم‌نامه کفایت نمی‌کند و ما نیاز داریم که دستگاه‌های ذیربط برای رسیدن به اهداف تفاهم‌نامه آموزش حفاظت از محیط زیست همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه مشکلات زیست محیطی و تبعات ناشی از آن مانند بیماری‌های مختلف، نشان می‌دهد که تعامل خوبی با طبیعت نداشتیم، تصریح کرد: علاوه بر مدیریت مصرف آب و انرژی لازم است که مدیریت پسماند را نیز در برخی مفاد این تفاهم‌نامه در نظر بگیریم. در حال حاضر تفکیک از مبدأ پسماندها می‌تواند از طریق آموزش در مدارس به خانواده‌ها منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری مانیفست محیط زیست است، اظهارکرد: در برنامه‌های توسعه در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی و مدیریت سبز مواردی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: تفاهم‌نامه آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس سه جانبه تدوین شده‌اند اما ما به عنوان شهرداری می‌توانیم در این باره نیز دخیل باشیم و در روند اجرا همکاری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات محیط زیست شهرداری تهران در راستای مدیریت انرژی گفت: در حال حاضر در 560 ساختمان که تحت تملک شهرداری هستند اصلاح الگوی مصرف صورت گرفته و در برخی بوستان‌ها آبگرمکن‌های خورشیدی داریم. همچنین سیستم بازچرخانی پساب در بوستان‌های شهر تهران پیاده شده است. هر چند که با شرایط مطلوب فاصله داریم اما گام‌های موثری در زمینه مدیریت مصرف انرژی برداشته‌ایم.

انصاری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در بیش از 400 مدرسه در تهران شهرداران مدارس انتخاب شده‌اند که می‌توانند سفیران زیست محیطی ما باشند. اجرای این سند می‌تواند آموزش‌هایی را که طی سال‌های گذشته از آن غفلت شده است به دانش آموزان منتقل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟