Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا و چند نشریه آمریکایی دیگر از پیوستن به جمع دیگر مطبوعات سرشناس حامی استیضاح دونالد ترامپ خبر داده و به نوبه خود خواستار استیضاح این رئیس جمهور آمریکا شدند.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک هفته پس از آن که تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وارد یک مرحله جدید شد، هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز نوشتند: دیگر مسائل به اندازه کافی برای ما روشن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ باید استیضاح شود.

هیات تحریریه لس آنجلس تایمز در ادامه مطلب خود نوشتند: هیات تحریریه نشریه لس آنجلس تایمز با اکراه رو به حمایت از استیضاح ترامپ آورده است.

آنها به نگرانی‌ها درباره این که موضوع استیضاح ترامپ ممکن است بسیار اختلاف برانگیز شود و این که او به احتمال زیاد در مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان هم‌حزب با او تبرئه خواهد شد، اشاره کردند.

این هیات در ادامه تصریح کرد: اما این نگرانی‌ها باید ما را به جایی برساند که مدارکی محکم را در مورد به انحراف کشیده شدن سیاست خارجی آمریکا از سوی ترامپ به هدف کسب منافع سیاسی شخصی ارائه کنیم. این نوع سوءرفتار به شدت بد و مخرب دموکراسی است. مجلس نمایندگان آمریکا نباید آن را نادیده بگیرد و این سوءرفتار شایسته این است که با محاکمه‌ای تمام عیار در مجلس سنا با موضوع بررسی برکناری او از ریاست جمهوری مواجه شود.

چند روز پیش نشریه بوستون گلوب آمریکا هم از استیضاح ترامپ حمایت کرده و هیات تحریریه این نشریه در مطلبی نوشتند که نتایج مربوط به تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صراحتا نشان دادند سوءرفتار ترامپ به حدی شدید بوده که کنگره باید از اختیارش برای استیضاح او در فاصله کمتر از یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 استفاده کند.

برخی نشریات دیگر آمریکا هم تلاش کردند تا مستقیما از استیضاح ترامپ حمایت نکنند اما به صورت تلویحی خود را حامی چنین استیضاحی نشان دهند.

هیات تحریریه نشریه نیویورک دیلی نیوز به عنوان مثال در مطلبی نوشت: حقیقت دردناک است. کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یک پرونده منسجم و قانع کننده را برای استیضاح مطرح کرده است.

در این میان نشریه شیکاگو تریبیون نیز نوشت، هر دو مجلس اصلی کنگره آمریکا یعنی مجلس نمایندگان و سنا باید ترامپ را از بابت اقداماتش در قبال اوکراین سرزنش کنند، اما این نشریه با این که ترامپ تبدیل به سومین رئیس جمهور استیضاح شده در تاریخ آمریکا شود مخالفت کرد.

همچنین نشریه یواس‌ای تودی هم خاطر نشان کرد، این حقیقت که ترامپ و تیم حقوقی او از شرکت در جلسات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرده‌اند "به نوبه خود یک برهان مستدل" است. هیات تحریریه این روزنامه هم تصریح کردند: وقتی که ترامپ و تیمش در واکنش به اتهامات انکارنشدنی علیه آنها عمدتا رو به اسم بردن از دیگران، توئیت فرستادن و محکوم کردن و فرافکنی کردن می‌آورند هر چه بیشتر میتوان نتیجه گرفت که کاخ سفید قادر نیست به شکلی اساسی و محکم از خود دفاع کند.

نشریات واشنگتن پست و نیویورک تایمز به عنوان سرشناس ترین نشریات آمریکا هم به صورت مستقیم از استیضاح ترامپ حمایت نکرده‌اند اما هر دو به شدت از اقدامات ترامپ در قبال اوکراین و تلاشهایش برای مانع ایجاد کردن بر سر راه تحقیقات درباره رسوایی اوکراین انتقاد کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فروش صندلی اتوبوس گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران ترامپ استیضاح ترامپ آمریکا انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فروش صندلی اتوبوس گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای محدود کردن انتقاد از اسرائیل تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (1 می/12 اردیبهشت) طرحی را به تصویب رسانده که با گسترده‌تر کردن دامنه تعریف «یهودستیزی» به دنبال محدود کردن انتقادها از رژیم صهیونیستی در بحبوحه گسترش اعتراضات در این کشور علیه این رژیم به دلیل جنگ در غزه است.

این طرح برای تبدیل شدن به قانون بایستی در مجلس سنا هم به تصویب رسیده و سپس با امضای رئیس‌جمهور اجرایی شود. در صورتی که مصوبه مجلس نمایندگان قانونی شود تعریف یک سازمان بین‌دولتی به نام «ائتلاف بین‌المللی گرامی‌داشت هولوکاست» (IHRA) به «لایحه حقوق مدنی آمریکا»، مصوب 1964 اضافه خواهد شد.

لایحه حقوق مدنی قانونی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در آمریکا است که در سال 1964 به تصویب رسیده و تبعیض بر مبنای نژاد، رنگ پوست، دین، جنسیت یا ملیت را غیرقانونی اعلام می‌کند. چنانچه تعریف IRHA از یهودستیزی به لایحه حقوق مدنی اضافه شود وزارت آموزش آمریکا مجاز خواهد بود بودجه‌ها و دیگر منابع تخصیص‌یافته به دانشگاه‌هایی که با «یهودستیزی» مقابله نمی‌کنند را محدود کند.

منتقدان می‌گویند این تعریف بسط‌یافته از یهودستیزی می‌تواند زمینه‌های قانونی را برای جلوگیری از تظاهرات‌های دانشگاهی اخیر علیه جنگ اسرائیل علیه غزه را فراهم آورد. جالب آنکه در مصادیقی که IRHA از یهودستیزی ارائه می‌دهد ضدیت با اسرائیلُ، «به عنوان یک موجودیت جمعی یهودی» مصداق یهودستیزی تعریف شده است.

گروه IRHA برخی از مصادیق یهودستیزی را نیز ذکر کرده و از جمله هر گونه مقایسه سیاست‌های اسرائیل با نازی‌ها را نیز ستیزه‌جویی با یهودیت تعریف کرده است.

«اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» در نامه‌ای که جمعه هفته گذشته برای قانونگذاران مجلس نمایندگان ارسال کرده بود از آنها خواسته بود به این طرح رأی منفی بدهند چرا که در قوانین فدرال مصادیق تبعیض بر مبنای یهودیت مشخص شده است. 

بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کنداحتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیلافزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان مللرسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • تشدید سرکوب و بازداشت دانشجویان در آمریکا
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد