Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ هادی حق‌شناس در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هدف دولت و مجلس از استمرار پرداخت ارز 4200تومانی برای واردات کالاهای اساسی در سال 99 این است که کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با بیان اینکه دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ ادامه داد: یکی اینکه به واردکننده‌ها ارز 4200تومانی پرداخت شود و بر همین مبنا هم کالاها را در کشور توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک راه دیگر این است که به واردکننده به قیمت روز ارز واگذار شود اما وقتی کالا وارد شد دولت آن کالاها را از واردکننده بخرد اما خودش با سیستم توزیعی که وجود دارد با قیمت پایین‌تر عرضه بکند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: آنچه در اقتصاد ایران ما را مکررا دچار مشکل کرده این است که هرجا قیمت چند نرخی شد بستر رانت و فساد در آن ایجاد شد و هزاران بازرس و پرونده برای نظارت بیشتر شکل گرفت. مزایا و معایب این دو گزینه که قیمت ارز واقعی بشود و یا همان 4200تومان باقی بماند باید در مجلس مورد بحث قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این هم تجربه ارز 4200تومانی را داشتیم و اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد باید براساس اطلاعات موجود به یک تصمیم واقع بینانه رسید اما نباید فراموش کرد که در هر حال حاضر قیمت واقعی ارز بهتر از قیمت غیرواقعی است.

وی در پایاین یادآور شد: عددی که بودجه با آن برای دلار بسته شده است عددی بین 4200تومان تا نرخ آزاد دلار است که عملا باعث می‌شود ما سه نرخ ارز در بودجه داشته باشیم و این طبیعی است که این سه نرخ نمی‌تواند مطلوب اقتصاد باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالاهای اساسی نرخ ارز هادی حق شناس دلار دولتی یارانه ارزی ارز 4200 تومانی بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!