Web Analytics Made Easy - Statcounter



در بخش پیشرانه از یک نمونه 3 لیتری با محل قرار گیری وسط عقب و همچنین دارای زاویه 90 درجه استفاده شد. این موتور 8 سیلندربا استفاده از کاربراتور 4 دهنه وِبر برابر با 260 اسب بخار خروجی دارد.

به گزارش عصرایران، از سال 1963 که کمپانی لامبورگینی فعالیت خود را آغاز کرده تا به امروز بخشی از خاص ترین و جذاب ترین تولیدات صنعت خودروی جهان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعجوبه هایی مانند میورا، گالاردو، اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و ... را تقریبا تمام همه می شناسند و با احترام به نام و لوگوی لامبو اشاره می کنند.

اما درمطلب حاضر به یکی از مدل های این خودروساز اشاره خواهیم کرد که شاید برایتان ناشناخته باشد! لامبورگینی "Athon" خودرویی که در زمان خود یک آینده نگر محسوب می شد و البته تنها 1 دستگاه از آن به عنوان نمونه مفهومی تولید شد.

ین محصول توسط گروه برتونه طراحی شده که این گروه طراحی در پروژه های جاودانه ای مانند میورا، کانتاش و اسپادا نیز با لامبورگینی همکاری داشت.

آتون اولین بار در پنجاه و هشتمین دوره نمایشگاه خودروی تورین(ایتالیا) در سال 1980 رونمایی شد و آخرین بار در سال 2011 طی یک حراج به قیمت 397200 دلار فروخته شد.

Athon به مفهوم واقعی طراحی یکپارچه و متفاوتی در زمان خود داشت. زمانی که مخاطب مقابل این محصول قرار می گرفت برای دقایقی نگاه وی درگیر خطوطی می شد که روی بدنه قابل مشاهده است. ویژگی های طراحی Athon به عنوان یک محصول آینده نگر آنچنان قابل توجه بود که کارگردانان فیلم های هالیوودی نیز علاقه خاصی بدان داشتند و دست کم در 3 فیلم پرفروش به نام های پلیس آهنی محصول 1987، یادآوری کامل محصول 2012 و ترون محصول 1982 شرکت داشته است.

در بخش پیشرانه از یک نمونه 3 لیتری با محل قرار گیری وسط عقب و همچنین دارای زاویه 90 درجه استفاده شد. این موتور 8 سیلندربا استفاده از کاربراتور 4 دهنه وِبر برابر با 260 اسب بخار خروجی دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ شده است.


سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب از نوع مک فرسون از دیگر ویژگی های Athon محسوب می شود. از نظر ابعاد طول خودرو برابر با 3739 میلیمتر، عرض 1882 میلیمتر، فاصله بین محورها 2455 میلیمتر و ارتفاع برابر با 1041 میلیمتر است.

اما جذاب ترین بخش این لامبورگینی به طراحی فضای داخل کابین آن مربوط می شود. تعداد زیادی دکمه که هرکدام یکی از ویژگی های آپشن را در کنترل خود دارد و نمایشگر پرتویی کاتدی به اصطلح دیجیتال آن هنوز هم جذاب است چه برسد به دهه هشتاد میلادی! حالت طراحی و جانمایی نشانگر آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی دوقلوی مرسدس های مدرن امروزی شباهت زیادی به طراحی خلاقانه لامبو در این محصول دارد.

نوع طراحی فرمان که فقط از یک زاویه می توان نقطه اتصال آن به جعبه فرمان را مشاهده کرد نیز بسیار جالب و خلاقانه است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه َشادی بخش را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️موز حاوی سروتونین است، اما نمی‌تواند از سد خونی-مغزی عبور کند (سد خونی-مغزی دیواری است که آنچه را که می‌تواند یا نمی‌تواند وارد جریان خون شود و به مغز راه یابد را فیلتر می‌کند). اما به روش غیرمستقیم نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می‌کند.

موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که پس از یک سری فرآیند‌های بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به هورمون شادی تبدیل می‌شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می‌بخشد.
موز به دلیل سطح بالای تریپتوفان که رد بدن به سروتونین تبدیل می‌شود، می‌تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد.
ویتامین B ۶ موجود در موز نیز به خواب راحت و منیزیم آن به آرامش عضلات کمک می‌کند.
علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل خواص خواب‌آور آن شناخته شده است.
موز همچنین به علت فراوانی پتاسیم برای سلامت قلب مفید است. سطوح بالای پتاسیم و سدیم پایین به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.
همچنین موز سرشار از فیبر است که می‌تواند به هضم منظم کمک کند.
مطالعات نشان می‌دهد که نشاسته مقاوم موجود در موز سلامت روده را حفظ و قند خون را کنترل می‌کند.
این میوه به حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که ۴ تا ۶ موز در هفته می‌خورند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را به نصف کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)