Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در موارد لازم، وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)، تضمین های لازم را ارایه کند.

بر این اساس، در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‌های تسهیلات مالی اخذ شده از منابع بانک‌های کارگزار خارجی و بانک‌ها و موسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی باشد، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است پس از تصویب هیات وزیران به نمایندگی از طرف دولت ضمانتنامه‌های کلی و یا اختصاصی مورد نیاز برای طرح‌های مذکور را حداکثر ظرف مدت یک ماه صادر و یا اختیار امضای آن را با تصویب هیات وزیران به مقام مسؤول ذیربط تفویض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد کلیه طرح‌های دولتی و غیر دولتی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)، اخذ تاییدیه دستگاه اجرائی ذیربط (به منظور تایید اولویت برای استفاده از تأمین مالی خارجی)، وزارت امور اقتصادی و دارایی (به منظور صدور ضمانتنامه دولتی)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به منظور کنترل تعادل و مدیریت تراز ارزی کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور ضروری بوده و بازپرداخت اصل و سود هر یک از طرح‌ها از محل عایدات طرح و یا منابع پیش‌بینی شده در این قانون قابل پرداخت است.

شورای اقتصاد با رعایت اولویت‌های بند «پ» ماده (٤) قانون برنامه ششم توسعه تسهیلات مذکور را به طرح‌های بخش دولتی که دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی باشند، اختصاص می‌دهد. طرح‌های بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دانش بنیان نیز با سپردن تضمین‌های لازم به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند و بازپرداخت اصل و سود تسهیلات هر یک از طرح‌های مذکور از محل عایدات طرح تأمین و پرداخت خواهد شد.

در خصوص طرحهای غیردولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است پس از أخذ تضمین لازم از بانک های عامل که به پشتوانه اخذ وثیقه های مناسب و کافی از مالکان طرح‌ها صادر شده است، نسبت به صدور ضمانتنامه بازپرداخت اقدام کند.

دولت مجاز است یک میلیارد دلار از تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) فوق‌الذکر را برای استفاده از منابع بانک‌ها و مؤسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی با تضمین دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومی تأمین کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.

برچسب‌ها وزارت اقتصاد و امور دارائی تسهیلات بودجه ۹۹ پروندهٔ خبری بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بودجه ۹۹ تسهیلات بودجه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ ۷۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

کد خبر 6093978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان