Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بانک روز یکشنبه در مراسم افتتاح مجتمع کشتارگاه تمام صنعتی منطقه آزاد ارس افزود: در این مدت ۴۵ میلیارد دلار واردات از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به کشور انجام شده است که با احتساب صادرات و واردات، مازاد تجاری بالا از طریق مناطق آزاد انجام شده و این امر از درجه اهمیت بالایی در شرایط سخت کنونی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در سال ۹۶حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان کالا به خارج صادر شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: اکنون در مناطق آزاد ۳۰۰ هزار شغل کارگاهی در یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی ایجاد شده و از این تعداد ۱۹۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵ واحد کشاورزی در مناطق آزاد ارس قرار دارد.

بانک، ادامه داد: مناطق آزاد برای کشور فرصت بوده و هیچ چیزی به نام قاچاق در این مناطق وجود ندارد و این کار امکان پذیر نیست. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآوری کرد: در حوزه اشتغال از سال ۱۳۹۲ تاکنون سالی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار اشتغال توسط دولت ایجاد شده اما شرایط اقتصادی طوری است که این آمار دیده نمی شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به دیگر طرح های اشتغالزا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در منطقه عسلویه که ۲۴ فاز آن اجرا شده است ۲۲ فاز فعال بوده و از این تعداد ۱۵ واحد توسط دولت تدبیر و امید ایجاد و منجر به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در این مناطق شده است.

بانک، افزود: ۱۷ طرح پتروشیمی در مناطق آزاد اجرا شده و برای آن ها ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است که این کار اهمیت مناطق آزاد را بیش از پیش نمایان می کند.

وی در خصوص ۸ طرح افتتاحی و یک طرح کلنگ زنی منطقه آزاد ارس نیز گفت: با بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای ۲۲۰ نفر در این منطقه شغل ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت: بیشتر طرح های اجرا شده در کمتر از یک سال به بهره برداری رسیده است که این امر نشان از تلاش تولید کنندگان منطقه دارد.

بانک، با بیان اینکه دولت حامی بخش خصوصی است، ادامه داد: باید همه تلاش کنند تا سرمایه گذار اصلی و پاک جذب شده و امکان حرکت و فعالیت به آن ها داده شود و ما نیز ناظر و حامی سرمایه گذار باشیم که اگر این کار در گذشته روی می داد حرکت ها و توسعه در کشور بسیار سریعتر و موثرتر انجام می شد.

امروز با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و استاندار آذربایجان‌شرقی ۸ طرح سرمایه گذاری با اعتبار ۱۴۱۴ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پتروشیمی دلار مناطق آزاد واردات مرتضی بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه