Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وکیل‌زاده گفت: مصرف روزانه بنزین در آذر ماه نسبت به مدت مشابه در سال پیش حکایت از کاهش مصرف روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین در کشور دارد. تاریخ انتشار: 14:17 - 17 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۰۰۲ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امیر وکیل‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین از میانگین روزانه نزدیک به ۹۹ میلیون لیتر به حدود ۷۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم از صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای آبان ماه تا پایان روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه امسال (یک روز پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) را به‌طور میانگین ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال (یکم تا بیست‌وسوم آبان ماه سال ۹۷) به‌طور میانگین ۸۹ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین از روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه امسال تا پایان روز جمعه (۱۵ آذرماه) (پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) به ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسیده که این رقم معادل روزانه ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر کمتر از ۲۳ روز ابتدایی آبان‌ماه امسال بوده است.

وکیل‌زاده تاکید کرد: میزان مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال (از ۲۴ آبان تا ۱۵ آذرماه سال ۹۷) روزانه ۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از این مهار مصرف و افزایش توان صادراتی کشور را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور عنوان کرده بود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این پیش‌بینی کرده بود با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین کشور در بازه زمانی سه، چهار ماه آینده ۸ تا ۱۰ درصد کاهش یابد. بیشتر بخوانید: شکل گیری بازار سیاه فروش بنزین در کشور

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سهمیه بندی بنزین وزارت نفت کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت